مرجع تخصصی مقالات آشنایی با لوازم خانگی و یخچال

استفاده درست از لوازم خانگی به خصوص یخچال دارای اهمیت خاصی است که باید به آن توجه ویژه کرد

مرجع تخصصی مقالات آشنایی با لوازم خانگی و یخچال

استفاده درست از لوازم خانگی به خصوص یخچال دارای اهمیت خاصی است که باید به آن توجه ویژه کرد

نشانه‌های خراب شدن موتور یخچال


یک کدام از موثرترین مواقعی که در هنگام خرید فریزر به آن اعتنا می گردد،  نمایندگی یخچال پارس در مشهد اقتدار موتور یا این که کمپرسور سردخانه میباشد. اعتنا به‌این نکته حائض اهمیت، تاثیر متعددی در گزینش ما دارااست. یکی چیزهایی که در ارتقاء یا این که کاهش بها یخچال فریزر تاثیر دارااست نوع موتور به فعالیت رفته در یخچال فریزر میباشد.
یکی موثرترین مواقعی که در هنگام خرید یخچال به آن دقت میشود، اقتدار موتور یا این که کمپرسور یخچال فریزر میباشد. اعتنا به‌این نکته حائض اهمیت، تاثیر متعددی در گزینش ما داراست. یکی‌از چیزهایی که در ارتقا یا این که کاهش بها سردخانه تاثیر دارااست نوع موتور به فعالیت رفته در سردخانه میباشد.

کمپرسور یا این که موتور فریزر از قطعاتی مانند میلنگ، سوپاپ، پیستون، گاز خنک‌کننده و غیره تشکیل‌شده میباشد. ایراد در تلاش یک کدام از قطعات موجب نقص فنی موتور گردیده و در حالتی‌که که موتور فریزر بسوزد، ممکن میباشد همگی قطعات سوخته و از عمل بیفتند که در‌این حالت رویکرد حلی جز ردوبدل موتور نیست.

با ما یار باشید تا یک سری آیتم از آرم‌های فساد موتور یخچال را تحلیل کنیم.

کمپرسور وظیفه‌ی سوز‌و‌سرما‌زایی در فریزر را بر عهده داراست و سبب ساز ماندگاری بهتر موادغذایی می شود. اشتباهات متعددی ممکن میباشد برای سردخانه ساخت و ساز خواهد شد البته تک تک خطاها را نمیشود به عملکرد موتور ربط بخشید. بایستی کل موردها را به نیکی نظارت کرد تا دستگاه به خیر عیب‌یابی گردد.

یکسره عمل کردن یخچال

یکسره عمل کردن یخچال میتواند به جهت فساد ترموستات و کمپرسور باشد. وقتی که با این قضیه روبرو شدیم، نخستین بایستی ترموستات یخچال گزینه آنالیز قرار بگیرد، در برخی از مواقع ترموستات به طور کامل تندرست میباشد، البته کمپرسور یخچال وخیم گردیده و در هنگام فساد جریان آن بیشتراز حد مشخص میباشد که در‌این‌صورت ترموستات توان انقطاع جریان بیشتراز اندازه را نداشته و بایستی ردوبدل گردد تا جریان به وضعیت نرمال خویش برگردد.

نبود سوز و سرما در فریزر

در شرایطی‌که فهمیدید که یخچال شما موادغذایی را به نیکی سرد نمی‌نماید مطلقا مواقعی مثل فساد موفقیت در دست گرفتن دما، یخ زدن کلی آواپراتور، نقص فنی خازن، نقص فنی موتور حرفه یا این که رشته کندانسور را تحلیل فرمایید.

فساد موفقیت در اختیار گرفتن دمای یخچال

در شرایطی‌که خلل عدم سرد شدن سردخانه مرتبط با پیروزی در دست گرفتن دما باشد، سیستم خنک کننده فریزر نمی‌چرخد و نیاز به ارزیابی داراست. اغلب این نقص‌ با بده بستان موفقیت در دست گرفتن دما حل میگردد.

نقص فنی حرفه کندانسور

کندانسور و تلاش آن نقش مهمی در خنک کردن یخچال فریزر دارااست. در‌حالتی که دمای باطن سردخانه از سرمای کافی برخوردار نباشد می بایست کوشش رشته کندانسور را آنالیز نمایید. حرفه کندانسور از پره‌هایی ساخته شده که در‌حالتی که این پره‌ها شکسته شوند و یا این که در چرخش آنان نقصی ساخت گردد، سبب ساز این حادثه می‌گردد. با نظارت و عیب‌یابی به موقع میشود از بروز اینگونه مشکلاتی پرهیز کرد.

یخچال چگونه کار میکند؟ طرز کار و آشنایی با قطعات یخچال


آیا تا به امروز به شیوه فعالیت یخچال فریزر، روند خنک سازی یخچال فریزر و یااینکه چه‌طور یخچالتان مواد غذایی را خنک می نماید  نمایندگی یخچال پارس در مشهد   اندیشه کرده‌اید؟

پیرو به جواب این پرسش که سردخانه به چه شکل عمل می نماید میپردازیم.


از دیرباز تا به امروز یخچال فریزر ها تحت عنوان یک کدام از اساسی‌ترین ابزارهای انسان جهت نگهداری، محافظت و ممانعت از خرابی برای مواد غذایی به حساب آورده می شود. فریزر یک کدام از مهم‌ترین اختراعات بشری بوده که موجب تحولی شگرف در طریق معاش‌ آدم ها گردیده‌است و این قابلیت را نیز برای بشر ها مهیا آورده که طی روزهای وقتگیر حتی غذای خویش را مراقبت کنند.


نسبتاً از حدود اوایل قرن بیستم وجود فریزر در معاش روزانه همگی بشر ها به‌تدریج توسعه و گسترش یافت و به نترسی می اقتدار بیان کرد که اینک ذیل یک درصد جمعیت عالم در منزل هایشان فریزر نداشته باشند.

گردش هوای سرد درون یخچال فریزر موجب نماید شدن پروسه پرورش باکتری ها و ساخت خرابی مواد غذایی می‌شود و به‌این شکل طعام تا زمان فرصت بیشتری ماندگاری داراست و میتوان آنرا نگه داری نمود.


فریزر به مراد جابجایی گرما از درون سردخانه به دور و بر خارج عمل می‌نماید، از این رو زمانی دستتان را روی بخش پشتی سردخانه، یا این که در حوالی لوله‌های فلزی آن، قرار بدهید می‌توانید گرما را شم فرمائید. البته دقیقاً به چه شکل باطن سردخانه و یخچال فریزر مدام سرد میباشد؟ نحوه فعالیت یخچال فریزر ها جدای از اصطلاحات تخصصی که داراست، بسیار معمولی و قابل شعور میباشد.


نمایندگی تعمیرات مرکزی جواب پرسش یخچال فریزر چه گونه فعالیت می نماید و روند های درونی آن را با زبانی معمولی برایتان شرح میدهد. در بالا پیش از اینکه به معرفی اجزاء و قطعات یخچال فریزر بپردازیم، شمارا با اصول طریق فعالیت یخچال فریزر آشنا می‌کنیم.


اصول فرایند خنک سازی سردخانه

 


اصول نحوه عمل سردخانه و یخچال بسیار بی آلایش و قابل فهم میباشد؛ فرایند این عمل به‌این شکل میباشد که نیازمند دفع کردن گرمای یک محل و جابجایی به محل دیگر میباشد، شاید برایتان دیدنی باشد که بدانید اصول فعالیت در یخچال فریزر ها بر اصل و مبنای ضابطه دوم ترمودینامیک میباشد.

چرخه‌ی ترمودینامیکی، به چرخه‌ی بسته‌ای گفته میگردد که ماده‌ای را زیر تأثیر فرایند‌های گوناگون قرار میدهد و آنگاه آن را به موقعیت اول خویش برمی گرداند. یخچال فریزر ها با ساخت و ساز گردش مبرد در باطن اتوماتیک می‌ نمایند تا مبرد را از موقعیت مایع به گاز تبدیل نمایند. این روند که تبخیر گفته می‌شود، موجب خنک سازی دور و اطراف گوشه و کنار می‌گردد و اثرات مطلوبی را برجا می‌گذارد و موجب ماندگاری بیشتر مواد غذایی در داخل فریزر می شود.


 فرآیند refrigerator cycle

برای اینکه پروسه تبخیر و تغییر‌و تحول مبرد یعنی از شرایط مایع به گاز استارت گردد، باید از فشار مایحتاج بر روی مبرد بوسیله خروجی با اسم لوله مویین کاسته خواهد شد. جهت ادامه یافتن فرآیند کوشش فریزر، جریان مبرد گاز را می بایست به شرایط مایع خویش برگرداند، بدین ترتیب گاز را مجددا با میزانی از فشار و جایگاه حرارت بیشتر پایین فشار قرار می‌دهند تا جایی که سبب میشود کمپرسور دستگاه وارد کار خواهد شد و مشابه به پمپ دوچرخه فعالیت نماید.

در هر مرحله ای که کمپرسور یخچال فریزر عمل خویش را انجام می نماید، گاز داغتر و زیر فشار بیشتر قرار می‌گیرد. درین فرصت خازن دستگاه که در پشت سردخانه درنظرگرفته شده میباشد، آغاز به خنک شدن می نماید.



وقتی که گاز داخل کندانسور دستگاه که همچنان پایین تأثیر فشار زیاد بوده خنک می گردد و بعد از آن مجددا به مایع تغییر تحول صورت می‌یابد. در غایت مبرد مایع به اواپراتور دستگاه بازگشت داده میشود که فرایند در آن مجددا آغاز گردد.


معرفی اجزاء و قطعات سردخانه

اجزای متعدد سردخانه مشتمل بر چگالنده (condenser)، انبساط (Expansion devices)، کمپرسور، کندانسور، شیر فشارشکن یا این که تبخیر کننده و بقیه وسایل کمکی جهت افتتاح، مانند: در دست گرفتن‌کننده‌، غربال‌و سیستم ضد یخ‌زدگی تشکیل‌شده میباشد. ساماندهی و هماهنگی در قطعات سردخانه بر حسب نوع کوشش و ملزومات مربوطه دستگاه جهت اجرای کارکرد موءثر سردخانه لازم میباشد.

 


 سیال یا این که مایع مبرد

 


مبرد یا این که ماده خنک‌کننده مثلا سیالاتی می باشند که در چرخه‌ی ترمودینامیکی در یخچال فریزر قرار میگیرند و تحت عنوان عاملی یاری دهنده در محافظت دمای تبخیر کننده یخچال فریزر و یا این که دور و بر درونی یخچال فریزر در حیث گرفته می‌شود. زمانی‌ که مواد سیال مبرد در چرخه تبخیرکننده‌ وارد میشوند، موجب به چنگ آوردن گرما از داخل فریزر می گردند و بعد از آن به بخار تبدیل می‌شوند. یکی روند مربوط به این فرایند تغییر‌و تحول در فاز دستگاه میباشد که می‌تواند اثر خنک‌سازی سردخانه را به حداکثر برساند.


مثلا خصوصیت های اصلی یک سیال مبرد مطلوب غیر سمی بودن مواد، خورنده نبودن، عدم اشتعال‌ و انفجار ناپذیری است و مهمتر اینکه یکی مشخصه های این ماده این میباشد که نباید از نوعی باشد که در مواقع نشتی، سبب حریق به دست آوردن گردد.



کمپرسور فریزر

به گویش معمولی قلب فریزر به عبارتی کمپرسور میباشد. در مبحث نحوه عمل سردخانه کمپرسور نقش مهمی داراست. چون مواد مبرد را در سیستم دستگاه به گردش در می‌آورد، منجر فشار آوردن به بخش گرم مدار می‌گردد و مبرد یخچال فریزر را گرم می کند.


اساسا به به عبارتی نحوی که وظیفه قلب ارسال خون به سراسر تن میباشد؛ کمپرسور فریزر نیز، وظیفه داراست سیال مبرد را در مجموع فریزر با تولید موقعیت ارتقا فشار روی مواد آن‌ها را تهیه و تنظیم و سرازیر کند. 


به ذکر دیگر بایستی اظهار کرد که کمپرسورها برای مثال وسایلی میباشند که با به کارگیری از انرژی مکانیکی، مواد سیال را خیلی سریع به داخل خویش مکیده و آن گاه آن‌ها‌را بصورت فشرده در می‌آورند.


در حین این عملیات، دمای گازی که فشرده شد‌ه‌است هم ارتقا پیدا می نماید. معمولاً گازهای پرفشار خروجی دستگاه را از سیستم خنک‌کننده میگذرانند تا وقتیکه دمای گاز به حد بی آلایش خویش برگردد. به‌این گزینه دقت فرمایید که مواد سیالی که داخل کمپرسور یخچال فریزر وارد و یا این که از آن بیرون می‌شوند در آغاز می بایست به طور فاز گاز باشد تا به امکانات دستگاه آسیبی وارد نشود.

به عبارتی صدایی که در حین فعالیت کردن فریزر می‌شنوید، صدای کمپرسور میباشد. دمای فریزر بوسیله ترموستات با بی سروصدا پر‌نور کردن کمپرسور، در دست گرفتن میگردد.


نگهداری و ایمنی یخچال فریزر


به کارگیری از سردخانه محافظت فریزر و ایمنی سردخانه  نمایندگی یخچال پارس در مشهد   به چه نکاتی اعتنا کنیم؟این مقاله به ارائه نکاتی اثر گذار پیرامون حفظ بهتر از سردخانه ها می‌پردازد

پیش از به کار گیری، یخچال فریزر باید به طور درست و در محل مطلوب قرار داده گردد.


هیچ زمان با کشیدن سیم یخچال فریزر دوشاخه را از برق بیرون نفرمایید. مدام دو شاخه را محکم گرفته و به صورت بی واسطه از پریز بیرون نمایید.


هنگام انتقال سردخانه مراقب باشید که روی کابل برق کشیده نشده و کابل زخم نبیند.


وقتی که دستگاه یخچال به کار به زمین خورد از زدن دست مرطوب به قسمتهای خیلی سرد پرهیز فرمائید چون دست شما به آن قسمتها خواهد چسبید.


هنگام پاک کردن دستگاه دوشاخه را از برق بیرون نمائید. هیچوقت دست تر به باطن محیط یخچال فریزر نزنید چون امکان برق گرفتگی وجود داراست.


از رسانیدن زخم، خم کردن، کشیدن و پیچاندن کابل برق جلوگیری فرمائید چون سبب حریق سوزی و برق گرفتگی می شود. درضمن از وصل بودن سیم زمین (ارت) مطمئن گردید.


از قراردادن ظروف شیشه ‌ای باطن یخچال فریزر بپرهیزید چون بر اثر انبساط خواهند شکست.


هیچ گاه دست خویش را وارد کاسه مراقبت یخ ننمایید چون بر اثر کار کردن یخ ساز خودکار امکان وارد داخل شدن زخم وجود دارااست.


از استعمال کودکان و عده ای که صلاحیت ندارند دوری بعمل آورید.


مراقب کودکان باشید تا با دستگاه بازی نکنند.


هیچ زمان اذن ندهید که کسی از دستگاه بالا رفته، روی آن نشسته ، روی آن ایستاده و یا این که از درب آن معلق خواهد شد چون این جاری ساختن سبب ساز جراحت دیدن دستگاه شده و در شکل پرت شدن شخص امکان وارد وارد شدن آسیب نیز وجود داراست.


در شکل امکان دستگاه یخچال را از روش سیم خودش به برق وصل کنید چون به کارگیری از سیم رابط سبب بالا رفتن ولتاژ خروجی پریز گردیده و منجر انقطاع برق می شود.


محل استقرار دستگاه سردخانه را طوری تعیین نمائید که در شکل بروز اتفاق بتوانید سریعا سیم آن را از برق جدا فرمایید.


سردخانه را در محلی قرار دهید که استعمال از آن ریلکس باشد.


یخچال فریزر را در معرض گرما، نوروروشنایی بدون واسطه آفتاب و رطوبت قرار ندهید.


جهت دوری از لرزش در زمان کار، دستگاه یخچال می‌می بایست تراز باشد.


دمای اطراف نصب نبایستی پایین 5 رتبه سانتیگراد باشد. در غیر اینصورت روی کارکرد سردخانه تاثیر می گذارد.


در شکل جراحت دیدگی، کابل برق می‌می بایست به وسیله سرویسکار مجاز یا این که کارخانه خالق بده بستان شده تا از بروز ضرروزیان دوری به کار آید.


از ویرایش و یا این که ارتقا طولی سیم برق پرهیز فرمائید. این کار احتمال بروز حریق سوزی و یا این که برق گرفتگی را بهمراه خواهد داشت.


پیش از بدور پرتاب کردن یخچال فریزر دیرین خویش درب های آن را غیر وابسته نموده و قفسه‌های آن را جایگذاری فرمایید تا کودکان نتوانند براحتی باطن آن شوند.


جهت دوری از برق گرفتگی دستگاه یخچال بایستی از روش سیم زمین با زمین اتصال داشته باشد. عدم رعایت اتصال درست سبب ساز برق گرفتگی خواهد بود.


در شکل عدم درک درست طریق وصل کردن سیم زمین و یا این که داشتن هرگونه شک و شبهه در اتصال درست آن با یک برقکار تماس حاص نمائید.


یخچال فریزر را در جوار دستگاه های حرارت زا همانند گاز، شوفاژ و آب گرمکن قرار ندهید.


برای جریان یافتن مطلوب هوا، لوله های پشت یخچال خویش را دستکم سالی دوبار گردگیری فرمائید.


از قرار دادن غذاهای داغ در یخچال فریزر پرهیز کنید.


روی غذاها را با درب یا این که حافظ های منحصر بپوشانید، چراکه بخار متصاعد از آنها به ساخت برفک بیشتر باعث گردیده که برای آب کردن آنها بایستی انرژی متعددی استفاده شود.


از مصرف پارچه و ورق های نایلونی بر روی طبقات فریزر و نیز چسباندن ظروف به یکدیگر که بازدارنده جریان مطلوب هوا می‌شوند پرهیز فرمایید.


آغاز به فعالیت دستگاه: برای شروع فعالیت دستگاه، بعداز اتصال به برق بگذارید فریزر دستکم 3 ساعت به طور خالی فعالیت کرده تا برودت آن به مقدار مناسب رسد. 


پاک کردن سردخانه: فراموش نکنید که یک کدام از مهم‌ترین دست اندرکاران تأثیرگذار در فساد وسایل برقی منجمله سردخانه، خاک تصاحب کردن آنان، قرار دریافت کردن در جای های خاک گرفته و نیز آلوده و کثیف شدن آن هاست. براین اساس به طبعٌ هرچندوقت یکبار یخچال فریزر خویش را به جلو کشیده و پایین آن را پاک کنید. همینطور بدنه بیرونی و فضای داخلی فریزر را نیز میتوانید با محلول آب و جوش شیرین شستشو دهید. برای خودداری از هدر رفتن انرژی و نیز در امان ماندن از خطر برق گرفتگی بهتر میباشد فرصت نظافت کردن باطن فریزر آن را از برق بکشید.


به کار گیری از ترانس جهت اتصال دستگاه به برق: پژوهش ها صورت گرفته روی اثاثیه برقی و دستگاه های الکترونیکی نشانه میدهد که ضعف و نوسانات برق شهر (حتی نوساناتی که برای ما محسوس وجود ندارد)  یکی‌از مهم‌ترین دست اندرکاران اساسی فساد و از فعالیت افتادگی این دستگاه ها میباشد.  براین اساس برای تهیه و تنظیم و در اختیار گرفتن این نوسانات و ارتفاع قدمت بیشتر دستگاه سردخانه خویش، قطعاٌ از ترانس استعمال نمایید.


بعداز نصب دستگاه فریزر حدود 20 قالب یخ اولیه و 7 لیوان آب نخستین را بدور بریزید. یخها و آبهای اولیه ممکن میباشد حاوی ذرات درون لوله شلنگ آب و یا منبع تغذیه آب بوده و یا بوی آن‌ها را بدهد. این فعالیت در شکل عدم به کارگیری طولانی بازه زمانی از دستگاه مورد نیاز الاجرا می‌باشد.


کودکان را از نصیب خروجی یخ و آب به دور نگهدارید. احتمال فشار نادرست دکمه‌ها و آسیب رسانیدن به لامپها بوسیله کودکان وجود داراست.


هیچ گاه قوطی نوشابه یا کنسرو را جهت سریع خنک شدن در محیط نگهداری یخ قرار ندهید. این کار سبب خرابی یخساز خودکار می‌شود.


هیچ وقت از ظروف کریستال نازک و یا ظروف سفال جهت دریافت یخ به کارگیری نفرمایید. این ظروف احتمال شکستن دارا‌هستند.


در آغاز یخ را در لیوان ریخته و آنگاه آن را با آب یا نوشابه ‌های دیگر لبریز نمایید. زیرا افتادن یخ در آب سبب ساز ایجاد ترشحات در نزدیکی لیوان می‌شود.


هیچ گاه دست یا اشیای دیگر را درون خروجی یخ قرار ندهید. این تماس امکان شکستگی قطعات مربوط و وارد وارد شدن زخم به دست را تشدید می‌کند.


هر از چندگاهی کاسه یخ را تکان داده تا سطح یخ پایین برود و یخ بیشتری در آن جا گیرد.


به صورت طبیعی یخها روی هم قرار گرفته و سطح آن بالا می‌آید. این دستور سبب ساز می‌شود تا یخساز به صورت خودکار تشخیص ‌دهد که پیاله یخ لبریز گردیده و تولید یخ را انقطاع کند.


در شکل تولید یخ رنگ دار، استعمال را جدا و سریعا با مرکز سرویس تماس نتایج فرمایید.


امکان انسداد یخ در مسیر عبوری وجود دارااست که این خویش سبب ساز از کار افتادن یخچال می‌شود.


لیوان را در مسافت مطلوب از خروجی یخ نگهدارید.


در شکل نگهداشتن لیوان خیلی نزدیک به محل تولید یخ احتمال بیرون نشدن یخ وجود دارااست.


هیچ گاه از درب محیط غذاهای حاضری یخچال فریزر بعنوان یک زیردستی استعمال نفرموده و آن را با اشیاء تیز زخمی نکنید. هیچ گاه دست خویش را روی آن نگذاشته و فشار ندهید.


نگهداری یخچال


برای دوام بیشتر یخچال فریزر بدین  نمایندگی یخچال پارس در مشهد   نکات دقت فرمایید:
سردخانه را در جایی قرار دهید که به دور از وسایل حرارتی از قبیل اجاق‌گاز،فر و آبگرمکن باشد.
سردخانه از پشت بایستی دست‌کم ۱۰ الی ۱۵ سانتیمتر از دیوار مسافت داشته باشد.
در فریزر را برای دوران مجال متعددی گشوده نگذارید.
فریزر می بایست از سطح زمین مسافت داشته باشد تا به این ترتیب سطح پایینی آن در گیر پوسیدگی و زنگ زدگی نشود.
برای ارتقا ارتفاع عمریخچال ، نوار بدور آن مدام می بایست پاک باشد.(سطح تماس آن با فریزر و بالعکس نیز بایستی منزه باشد).
در فصل تابستان از مرتبه های ۲ تا ۴ وهمچنین در فصل‌زمستان از مرتبه های ۱ تا ۲ مصرف شود.
در طی هجرت های وقت گیر بهتر میباشد یخچال فریزر را از برق جداگانه فرمائید.
به هنگام جابجائی طوری که نصیب موتور در تحت و بخش مرکز فریزر مدام به سمت بالا باشد حمل نمایید .
برای تمییز کردن فریزر هیچگاه از آب به کارگیری نکنید و مدام از دستمال نمدار و بعد کم آب  به کار گیری فرمائید.
حتی الامکان برای همگی وسایل الکتریکی  و الکترونیکی  به عنوان مثال یخچال فریزر در خانه از ترانس  به کارگیری فرمایید.در شکل  نبودن ترانس در هنگام انقطاع برق،فریزر را از برق در آورده  و به طور تقریب ۱۰ الی ۱۵ دقیقه  بعداز وصل شدن برق منزل ، دوشاخه را به برق بزنید.
برای غیر وابسته کردن مواد غذائی از درون سردخانه و یا این که یخدان هیچ وقت  از خنجر  و وسایل تیز به کارگیری نکنید.
محل قرار دادن بطری در سردخانه نباید زیاد سنگین خواهد شد، چون این دستور سبب ساز شکستگی  این نصیب گردیده  و درضمن  درب نیز ، اسیب خواهد روءیت کرد.
کندانسور یخچال فریزر یا این که به عبارتی رادیاتور مشکی که در پشت سردخانه جای دارد ، سالانه بایستی یک یا این که دو توشه ، جهت کندکسیون  و گردش بهتر حرارت ، تمییز خواهد شد.
نصیب موتور سردخانه را نیز با جاروبرقی  یا این که سشوار تمییز فرمایید تا مخفیگاه سوسک ها نشود.
بعداز تمییز کردن فریزر درب آن را یکسری ساعت گشوده بگذارید تا رایحه های نامطبوع  آن بیرون گردد.

علتهای خنک نشدن یخچال و روش‌های برطرف کردن این مشکل


فریزر هم مانند هر وسیله‌ی دیگری ممکن میباشد در گیر مشکلاتی خواهد شد.  نمایندگی یخچال پارس در مشهد یک کدام از رایجترین این ایرادات، خنک نشدن آن میباشد. فرض فرمائید در یک عصر گرم فصل تابستان، به آرزو لذت بردن از یک استکان آب سرد، یخچال فریزر خویش را گشوده میکنید ولی متوجه می شوید که یخچال فریزر شما خنک وجود ندارد. لحظه‌ی دردناکی میباشد! گهگاه شما می توانید خودتان این خلل را در منزل و صرفا با نظارت برخی از بخش‌ها حل فرمائید و گهگاه به یک تعمیرکار نیاز دارید. درین نوشته‌ی علمی می خواهیم در زمینه‌ی علتهای خنک نشدن سردخانه و طریق‌های حل این نقص‌ بیشتر توضیح دهیم.

عارضه ها نخستین‌ی سرد نشدن سردخانه
پیش از این که سراغ محاسبه بخش‌های متعدد فریزر بروید نخست با قسمت‌های بی آلایش‌خیس استارت فرمائید. با این فعالیت خیر فقط در وقت خویش صرفه‌جویی میکنید، بلکه نیازی به پرداخت هزینه‌ی تعمیرکار هم نخواهید داشت. پیرو به توضیح برخی از معمولی‌ترین علتهای خنک نشدن یخچال فریزر می پردازیم تا پیش از استارتِ روند دورازشوخی‌خیس و تخصصی‌خیس، نخست از آنان مطمئن گردید:

شاید برق به دستگاه نمی رسد: ممکن میباشد خنده‌دار به حیث رسد ولی گه گاه همین مورد بی آلایش انگیزه خنک نبودن سردخانه شما میباشد. سیم برق را آنالیز کرده و از متصل بودن آن به پریز مطمئن گردید.
شاید تهیه و تنظیم دستی ترموستات به هم خورده باشد: ترموستات فریزر را پیدا کرده و محاسبه نمایید که روی دمای مطلوب تهیه گردیده باشد. ترموستات در سردخانه و سردخانه ساید بای ساید معمولاً در نصیب پشتی قراردارد، در حالی که در برخی از فریزر‌ها تحت دستگاه جای‌دارد. در برخی دیگر، کاغذ‌ی در اختیار گرفتن دما روی درب یا این که درون سردخانه درنظرگرفته شده میباشد. ممکن میباشد تصادفاً دستتان به آن خورده باشد و دمای سردخانه تغییر‌و تحول پیدا نموده باشد. بدین ترتیب آن را هم نظارت نمائید. این زمینه یکی رایجترین علتهای خنک نشدن سردخانه میباشد که به آسانی رفع می گردد.
شاید درب فریزر به صحت بسته نمیشود: درها و واشرها را ارزیابی نمائید. فارغ از واشرها و نوار الاستیک انعطاف‌پذیر دور و اطراف حاشیه‌ی درب‌ها که برای کیپ شدن درها در لحاظ گرفته گردیده‌اند، هوای گرم یا این که مرطوب میتواند به فریزر شما نشت نماید. در صورتیکه واشر پاره گردیده است، بایستی آن را ردوبدل نمائید.
شاید گردش هوای سرد باطن یخچال فریزر در گیر مشکل گردیده باشد: در حالتی که بسته‌‌های خوراک جلوی روزنه‌ها را بگیرند، قادر است بازدارنده از گردش هوای سرد گردیده و همین مسئله می تواند یک کدام از علتهای خنک نشدن یخچال فریزر باشد. فریزر خویش را سازماندهی نمایید و برخی از مواد غذایی که میتوانند بازدارنده جریان هوا شوند را بیرون نمائید.

علتهای خنک نشدن فریزر
در صورتیکه تحلیل لیست بالا را آنالیز کردید و دمای سردخانه هنوز در توا‌ن مطلوب نبود، ممکن میباشد علتهای خنک نشدن یخچال فریزر شما غامض‌خیس باشد. برخی از این عوارض در اثر به کار گیری‌ی غلط و بعضا دیگر در اثر اشتباهات خویش دستگاه به وجود می آیند. به دنبال میخواهیم به یک سری آیتم از این عارضه ها اشاره کنیم:

برفک زدن سیم پیچ نصیب اِواپراتور
در قسمتِ یخچالِ سردخانه، سیم پیچ اواپراتور و حرفهِ چرخان وجود داراست. یک کدام از علتهای خنک نشدن یخچال فریزر می تواند یخ زدگی بیشتراز حد در سیم پیچ‌های اواپراتور باشد. با سپری شد فرصت روی سیم پیچ و حرفه برفک توده می شود. برفک انباشته شده تحت عنوان عایق کار می‌نماید. به همین عامل رشتهِ در گردش نمی‌تواند هوا را روی سیم پیچ‌های برفک زده جریان دهد. این برفک بایستی با یخ زدایی دستی یا این که یخ زدایی خود کار (در یخچال فریزر‌های سوای برفک) از در بین برود تا یخچال فریزر بتواند مجدد به سعی کهن خویش بازگردد.درضمن در حالتی که فریزر شما یکسره فعالیت میکند می توانید انگیزه آن را در نوشته ی علمی ۱۰ انگیزه یکسره فعالیت کردن فریزر بخوانید.