مرجع تخصصی مقالات آشنایی با لوازم خانگی و یخچال

استفاده درست از لوازم خانگی به خصوص یخچال دارای اهمیت خاصی است که باید به آن توجه ویژه کرد

مرجع تخصصی مقالات آشنایی با لوازم خانگی و یخچال

استفاده درست از لوازم خانگی به خصوص یخچال دارای اهمیت خاصی است که باید به آن توجه ویژه کرد

چرا یخچال شما یخ نمی سازد


انگیزه یخ نساختن یخچال فریزر (چرا یخساز سردخانه یخ نمی سازد؟)
عیب یابی یخچالی که یخساز آن از عمل افتاده میباشد، قادر است به دو شرایط تقسیم گردد. نمایندگی یخچال پارس در مشهد ممکن میباشد یخساز مجموعاَ از فعالیت افتاده باشد و یخی ساخته نشود که در این‌حالت می بایست در ادامه انگیزه فعالیت نکردن یخساز سردخانه ساید باشیم. شرایط دوم نیز این میباشد که بنابه هر انگیزه بیرون نشدن یخ از یخساز مشکلیست که با آن روبه رو می شویم.

در شرایط اولیه فساد یخساز، در حالتی‌که یخ ساز یخ نمی سازد، او‌لین فعالیت نظارت پر‌نور و بدون صدا بودن دستگاه میباشد. در بخش اعظمی از سبک ها کلید پاور یا این که بر روی خویش یخ ساز درنظرگرفته شده و یا این که بر روی بدنه یخچال قرار گرفته میباشد. برخی مدلها نیز به مکان کلید، اهرم یخساز دارا‌هستند که در این حالت در صورتی‌که اهرم یخساز در حالت زیر، قرار داشته باشد، دستگاه پر‌نور خواهد بود. بعد از اینکه مطمئن شدید یخساز پر‌نور میباشد، مورد ها پایین را جهت انگیزه عمل نکردن یخساز ساید ال جی، سامسونگ و… نظارت کنید:

مطمئن گردید که آب به درون یخ ساز یخچال فریزر منتقل گردیده و هیچ مانعی برای جابجایی آب نیست.
آنالیز نمایید که لوله جابجایی آب به یخساز، یخ نزده باشد.
در‌صورتی‌که تنها یک غربال آب دارید و مسدود گردیده و یا این که از ردوبدل آن فرصت متعددی قبل میباشد، آن را بده بستان نمائید.
نظارت فرمائید که دمای یخچال فریزر چقدر میباشد. دما می بایست کمتر از 12- جایگاه سانتیگراد باشد.
مقاله پیشنهادی کاراباما: انگیزه یخ زدن لوله پشت یخچال فریزر

علل یخ صحیح نکردن یخساز فریزر
در کل دو آیتم را برای انگیزه یخ ندادن یخچال فریزر ساید ال جی، سامسونگ و یا این که هر مارک دیگری می قدرت اسم موفقیت که هرکدام از آن ها خویش به مفاد جزئی تری مربوط میباشد:

1- نرسیدن آب به یخساز انگیزه یخ ندادن فریزر
مسدود بودن خط جابجایی آب:

مسدود بودن جریان آب به یخساز میتواند یک انگیزه یخ نساختن فریزر ساید شما باشد که به آسانی قابل حل میباشد. در صورتی‌که به مسدود بودن خط جابجایی آب مشکوک می‌باشید، فریزر خویش را از برق کشیده و آن را از دیوار به دور نمائید تا فضای آزاد داشته باشید. موردنیاز میباشد که خط جابجایی آب را ببندید. برای این عمل از شیری که در ذیل فریزر قراردارد، به کارگیری فرمایید.

درین مرحله از تعمیر یخساز سردخانه ساید و رفع نقص‌، لوله جابجایی آب را از شیر برقی دستگاه جداگانه فرمائید. بعد از آن در پی پیچ خوردگی، انسداد با تکه های یخ و درواقع، هر عاملی که میتواند موجب انسداد جریان آب گردیده باشد، بگردید. لوله را صاف فرمایید و یا این که اذن دهید یخ های باطن آن ذوب شوند. آنگاه آن را مجدد به سردخانه خویش متصل گردانید.

لوله را بعداز غیر وابسته کردن از شیر ورودی آب دستگاه، بر روی یک سطل گرفته و مجدد شیر در دست گرفتن کننده خط جابجایی آب را گشوده فرمائید. در شرایطی‌که فشار آب معدود میباشد و یا این که آبی رنگ از لوله به باطن سطل نمی ریزد، نقص‌ گرفتگی لوله و یا این که فشار خشک، سبب نرسیدن آب به یخساز و درنتیجه انگیزه یخ صحیح نکردن سردخانه ساید میشود.

فساد شیر برقی یا این که شیر ورودی آب:

تعمیر یخساز یخچال فریزر ال جی یا این که سامسونگ شما ممکن میباشد با ردوبدل شیر برقی یخچال فریزر ممکن باشد. در شکل گرفتگی و یا این که فساد شیر ورودی آب، هیچ سیرتکامل آبی‌رنگ به یخساز سردخانه نخواهد رسید و درنتیجه یخی هم ساخته نخواهد شد.

یخ زدن لوله کوچک جابجایی آب:

یک انگیزه فعالیت نکردن یخساز ساید سامسونگ یا این که ال جی شما این میباشد که لوله کوچکی که آب را از شیر برقی به یخساز و آبسردکن می‌برد، یخ بزند. این لوله از درون یخچال فریزر عبور می نماید، بدین ترتیب احتمال یخ زدن آن وجود داراست. در‌این حالت می بایست از حرارت یک سشوار برای ذوب یخ های باطن لوله به کارگیری فرمائید.

گرفتگی غربال:

ممکن میباشد انگیزه عمل نکردن یخساز بخاطر گرفتگی غربال فریزر باشد. دفترچه راهنمای تولید کننده سردخانه خویش را به توجه مطالعه نمائید، تا نوع فیلتری که مطلوب با دستگاه شما میباشد را تعیین نمائید. آن‌گاه طبق دستور کار آن را بده بستان نمائید. چنانچه خودتان نمی توانید این فعالیت را اعمال دهید، مکان نگرانی وجود ندارد.

میتوانید با متخصصان کاراباما برای ردوبدل غربال فریزر خویش تماس حاصل نمایید!

2- فساد سیستم یخساز انگیزه عمل نکردن یخساز فریزر
فساد مدول یخساز:

مدول یخساز دارنده موتوری میباشد که بازوی یخساز را به تکان درمی آورد و قطعات یخ را از قالب یخساز به باطن سطل یا این که محیط یخ ها می ریزد. وقتی که ترموستات یا این که سنسور یخساز به 9- سکو میرسد، موتور می‌چرخد. بعد از این مرحله، مدول یخساز با ارسال سیگنالی به شیر ورودی آب، برای ساخت و ساز دوباره یخ دست به عمل می گردد. در شکل فساد مدول، قالب یخساز از آب مالامال نشده و یخساز یخ نمی سازد. همینطور ممکن میباشد موتور مدول معیوب بوده و انگیزه بیرون نشدن یخ از یخساز باشد.

فساد ترموستات قالب یخساز:

ترموستات قالب یخساز بر روی دمای فرایند تصحیح کردن یخ در اختیار گرفتن دارااست. با وصال دمای قالب به مقدار معین، فرمان ریختن یخ به درون سطل و بارگیری دوباره قالب از آب، که از سمت شیر ورودی تامین شود، صادر می گردد. به این ترتیب، در شکل خلل در ترموستات، عامل یخ نساختن سردخانه ساید پر‌نور میگردد. بوسیله یک مولتیمتر معمولی می قدرت از تندرست بودن ترموستات یخساز مطمئن شد و در شکل معیوب بودن برای تعمیر یخساز ساید بای ساید خویش مایحتاج میباشد آن را بده بستان نمائید.

علت یخ زدن لوله های پشت یخچال فریزر و راهکارهای آن


یخچال یکی‌از وسایل بسیار حیاتی در منزل های ماست که فساد و بروز خلل در آن می‌تواند نمایندگی یخچال پارس در مشهد  دردسرهای بخش اعظمی را به وجود آورد. یکی‌از مشکلاتی که بعضا از اشخاص با آن رو به رو می گردند، برفک زدن و یخ زدن لوله های پشت یخچال فریزر میباشد. درین نوشته ی علمی قصد داریم درباره با انگیزه یخ زدن لوله پشت سردخانه و راهکارهای مو جود برای رفع خلل و دوری از برفک زدن و یخ زدن پشت فریزر سخن کنیم.

در شرایطی‌که که با خلل برفک زدن فریزر و یخ زدن باطن آن مواجه گردیده اید، به نوشته ی علمی منحصر کاراباما درین خصوص رجوع کنید. همینطور برای ارتقاء داده ها و یاری به شما در شکل بروز ایراد یخ زدن مواد غذایی در سردخانه، نوشته ی علمی دیگری درج شده که مطالعه آن را نیز به شما سفارش میکنیم.

درین مقاله درباره با موردها پایین سخن خوا هیم کرد:

انگیزه یخ زدن لوله پشت سردخانه
انگیزه برفک زدن لوله های پشت یخچال فریزر
انگیزه یخ زدن اواپراتور یخچال فریزر
انگیزه یخ زدن لوله مسی پشت یخچال
یخ زدن لوله بازگشت کمپرسور سردخانه
انگیزه برفک زدن لوله رجوع و برگشت یخچال فریزر
در شرایطی‌که که هر کدام از موردها بالا را در فریزر خویش مشاهده نمودید، در آغاز با مطالعه بدون نقص این نوشته ی علمی به عیب یابی یخچال خویش پرداخته و بعد از آن راهکارهای نقل شده را دنبال کنید. در صورتی‌که که تجربه و تخصص موردنیاز را ندارید و یا این که راهکار برطرف نمودن ایراد تخصصی و فنی میباشد، سفارش اکید ما به به کار گیری از تعمیرکار حرفه ای مارک دستگاه تان برای تعمیرات سردخانه میباشد، تا از تشدید نقص‌ و خسارات بیشتر خودداری خواهد شد.

دقت:

مارک سردخانه شما در بروز ایراد برفک زدن لوله های پشت فریزر دخالتی ندارد. به ذکر دیگر، مطالب مو جود در‌این نوشته‌علمی می‌تواند در یافتن انگیزه یخ زدن لوله پشت سردخانه سامسونگ، ال جی، الکترواستیل، هیمالیا، دوو، امرسان و… گزینه استعمال قرار بگیرد.

در صورتیکه جهت برطرف کردن نقص‌ سردخانه خویش به یاری تعمیرکار نیاز دارید، همین حال درخواست تعمیرات خویش را به طور آنلاین تصویب فرمایید تا متخصصان ماهر و مجرب کاراباما در سریعترین فرصت ممکن، جهت هماهنگ شدن با شما تماس نتیجه ها فرمایند.

استان*

گوشی خویش را وارد نمائید*


متخصصان باتجربهگارانتی خدماتسرعت در ارائه خدماتهزینه های منصفانه

انگیزه برفک زدن و یخ زدن پشت یخچال فریزر و راه حل رفع آن
کلاً، ادله تشکیل برفک به عکس العمل هوای خنک با هوای گرم یا این که مرطوب مربوط میباشد که در نقطه واکنش بر روی سطح متبوع، به صورت نمونه لوله های پشت فریزر یا این که لوله خروجی کمپرسور باعث به تشکیل برفک می گردد. لوله های پشت یخچال فریزر را معمولا در قسمت یخچال قرار میدهند که توسط یک کاغذ در پشت دیوار یخچال فریزر قرار می‌گیرد. این لوله ها به عبارتی لوله های اواپراتور یا این که کویل های اواپراتور یا این که خنک کننده یخچال فریزر میباشند که منجر سرمایش به وجود آمده در درون فریزر میباشند. انگیزه یخ زدن لوله پشت سردخانه یا این که انگیزه یخ زدن اواپراتور سردخانه به یک‌سری دلیل بستگی داراست که در پی بیان گردد.

برای رفع برفک و یخ زدن پشت یخچال فریزر، دستگاه را از برق بکشید و درب آن را گشوده بگذارید. آن گاه به یاری آب گرم و سشوار به ذوب شدن سریعتر برفک ها و یخ ها یاری نمائید. از به کار گیری از وسایل نوک تیز و ضربه زدن به عده های برفک و یخ بپرهیزید.



انگیزه یخ زدن اواپراتور سردخانه
یکی متداول ترین اشتباهات فریزر، یخ زدن لوله اواپراتور سردخانه میباشد. لوله های اواپراتور معمولا در پشت قسمت یخچال قرار دارا‌هستند جایی که معمولا برفک زدن و یخ زدن باطن فریزر در آن حادثه می افتد. این لوله ها دربردارنده گاز یخچال فریزر بوده و سرمایش نتیجه ها از یخچال فریزر به آنان مربوط میباشد. در حین سیکل سرمایشی فریزر، رطوبت هوا با میعان و یخ زدن به برفک تبدیل گردیده و به لوله های اواپراتور می چسبد. سردخانه می بایست توسط سیکل دیفراست یا این که سیستم یخ زدایی، این تجمیع برفک بر روی لوله های اواپراتور را ذوب کند تا از یخ زدن اواپراتور فریزر پرهیز کند. لذا می اقتدار انگیزه یخ زدن لوله های اواپراتور سردخانه یا این که انگیزه برفک زدن یا این که یخ زدن لوله های پشت فریزر را در فساد یکی‌از اجزای سیستم دیفراست یخچال فریزر (سیستم برفک زدایی) دانست.

علاوه بر این، یکی از دیگر از عارضه ها تشکیل برفک بر روی لوله های پشت فریزر، به وجود نشتی کوچکی درین لوله ها و درنتیجه خروج مبرد مربوط میباشد. در‌این وضعیت با دقت به دمای بسیار ذیل و اختلافات فشار گاز با هوای این حیطه، برفک زدن و یخ زدن لوله مسی پشت فریزر بسیار سریع حادثه می افتد. درباره با انگیزه نشت گاز فریزر در کاراباما بیشتر بخوانید.

همینطور موردها ذیل در انگیزه یخ زدن و برفک زدن لوله های پشت فریزر موثرند که بایستی مدنظر باشند:

1- گشوده و بسته نمودن زیاد درب یخچال فریزر: این گزینه منجر ورود وسعت متعددی از هوای گرم و درنتیجه تشکیل برفک می گردد.

2- فساد لاستیک درب و شل و ول شدگی یا این که پاره شدن آن در بعضا نقاط: در‌این موقعیت هوای گرم به راحتی به درون سردخانه ورود می نماید که بایستی مطلقا به تامل بده بستان لاستیک درب فریزر خویش باشید.

3- بسته نشدن درب یخچال فریزر کاملا و کیپ نشدن درب

4- تهیه نبودن دما و قرار داشتن آن روی مقادیر خیلی معدود

5- فساد ترموستات فریزر

مطالب پیشنهادی کاراباما:

شیوه تهیه و تنظیم دمای سردخانه
انگیزه بسته نشدن درب سردخانه
انگیزه برفک زدن لوله های پشت سردخانه و راه‌حل رفع آن
همان طور که اشاره شد، فساد یکی اجزای سیستم دیفراست که وظیفه ذوب کردن برفک و یخ روی لوله های اواپراتور فریزر را برعهده دارااست، می‌تواند انگیزه باشد. بعضی وقتها یخ زدن پشت یخچال فریزر به حدی شدید میشود که عبور جریان هوا را مسدود می نماید و موجب میگردد سردخانه به صورت کلی خنک سازی را نیز متوقف کند. درین ارتباط می‌توانید در نوشته ی علمی انگیزه سرد نکردن فریزر بیشتر بخوانید. البته فساد اجزای سیستم دیفراست یا این که برفک زدایی دربرگیرنده موردها پایین میباشد:

فساد هیتر دیفراست:

هیتر دیفراست وظیفه ذوب برفک های درست شده بر روی لوله های اواپراتور در پشت سردخانه را دارااست. در‌صورتی‌که این هیتر در عمل خویش مبتلا مشکل خواهد شد، برفک های ساخته شده تجمع یافته و از گردش هوا خودداری می نمایند. در اکثر مواقع انگیزه یخ زدن لوله پشت فریزر به فساد همین قطعه مربوط میباشد.

فساد زمان‌سنج دیفراست:

در همه فریزر های فارغ از برفک، یک سیستم دیفراست یا این که یخ زدایی وجود دارااست که سیکل های سرمایش و دیفراست را در اختیار گرفتن می نماید. زمانسنج دیفراست یک کدام از اجزاء این سیستم میباشد که فریزر را در بین دو موقعیت سرمایش و دیفراست در اختیار گرفتن می نماید. در شکل فساد این زمان سنج و توقف آن در موقعیت سرمایشی، برفک زدن و یخ زدن لوله های پشت یخچال فریزر حادثه می افتد.

گونه های از ترموستات:

هیتر دیفراست به ترموستات فریزر متصل میباشد. درواقع پایه عمل به این سیرتکامل میباشد که ترموستات با تشخیص دمای لوله های اواپراتور در پشت یخچال فریزر، به هیتر دیفراست پیغام شروع میدهد. هنگامی که سردخانه به دمای تظیم گردیده می‌رسد، هیتر دیفراست امر را از ترموستات گرفته و آغاز به عمل نموده و برفک ها را بر روی لوله ها ذوب می نماید. در حالتی که ترموستات معیوب باشد، قوی به تشخیص دمای لوله ها نخواهد بود و درنتیجه هیتر هیچگاه شروع نخواهد زد. متعاقبا بعد از مدتی برفک ها دشوار گردیده و انگیزه یخ زدن لوله رجوع سردخانه می‌شوند و همینطور فریزر دیگر قوی به سرد سازی و خنک کردن نیز نخواهد بود.

انگیزه برفک زدن لوله رجوع و برگشت یخچال فریزر
همانگونه که گفته شد، یک کدام از علل برفک زدن و یخ زدن لوله رجوع و برگشت فریزر به فساد ترموستات مربوط می گردد. انگیزه دیگر این نقص‌ به جایگیری خطا لوله بلو برمی شود. این لوله بایستی به خیر و خوبی به اواپراتور مماس گردد. همینطور زیاد بودن گاز سردخانه نیز میتواند انگیزه برفک زدن لوله رجوع سردخانه باشد.

درین نوشته ی علمی در امر انگیزه برفک زدن لوله های پشت سردخانه و یخ زدن آن‌ها کلام کردیم. همینطور اشاره شد که انگیزه یخ زدن لوله های پشت فریزر در برندهای گوناگون فریزر یکسان میباشد. در صورتی‌که که همچنان این اختلال در یخچال شما وجود دارااست، بهتر میباشد از یک تعمیرکار حرفه ای برای رفع آن امداد بگیرید.

روش‌های تمیز کردن یخچال فریزر و سایر وسایل برقی آشپزخانه


نادر‌معدود به فصل منزل‌تکانی مجاورت می‌شویم و اشخاص خانواده و بیشتراز همگی خانم منزل گرفتاری دارااست که از کدام بخش آغاز به پاک کردن منزل نماید. معمولا پاک کردن آشپزخانه زودتر از بخش‌های دیگر منزل مانند اتاق‌ها، پذیرایی و… استارت می شود. نمایندگی یخچال پارس در مشهد  کابینت‌ها از وسایل از کاسه، موادغذایی و دیگر وسایلی که در کابینت قرار دارا هستند، خالی می شوند و پاک کردن کابینت استارت میشود. آن گاه نوبت به نظافت کردن یخچال می رسد که برای خیلی از اشخاص یکی‌از بخش‌های مشقت بار منزل‌تکانی و تمیز کاری خانه میباشد. زمانی نظافت کردن سردخانه تمام شد، پاک کردن گاز و برق پرت کردن برگه، شعله‌ها و فر استارت می‌گردد. مطمئناً در یک منزل‌تکانی اصولی نظافت کردن ماکروفر فراموش نمیشود.


در حالتی‌که اخیرا معاش مشترک خویش را شروع کرده‌اید و این سال اولی باری میباشد که قصد دارید منزل‌تکانی عید را اعمال دهید و یا این که شاغل می باشید و برای نظافت کردن آشپزخانه و وسایل آن پیرو یک شیوه شل، سریع و اصولی میباشید، ادامه این نوشته‌ی علمی را از دست ندهید.


نظافت کردن فریزر

اولی مبادرت برای پاک کردن فریزر

دومی گام برای نظافت کردن فریزر

گام سوم برای تمیزکاری سردخانه

چهارمی گام برای نظافت کردن یخچال

گام پنجم برای پاک کردن یخچال

ششمی گام برای نظافت کردن یخچال

گام هفتم و پایان برای تمیزکاری فریزر

بعداز نظافت کردن فریزر هم اکنون نوبت پاک کردن سردخانه میباشد

پاک کردن کابینت

تزکیه ماکروفر

طرز‌های پاک کردن ماکروفر

تزکیه گاز

برای نظافت کردن گاز طرز‌های مختلفی وجود دارااست

توده بندی

نظافت کردن یخچال فریزر

فریزر و فریرز یکی‌از وسایل اصلی و ضروری در هر منزل میباشد و در قلب منزل یعنی آشپزخانه جای دارد. با مواد غذایی بدون واسطه درخصوص میباشند و درون سردخانه قرار می گیرند، بدین ترتیب نظافت کردن سردخانه اهمیت متعددی داراست. همینطور با ارتقا چشمگیر وسایل برقی به عنوان مثال سردخانه، پاک کردن یخچال و حفظ از آن اهمیت بیشتری پیدا نموده است.


نظافت کردن فریزر نباید سال به سال و در هر منزل‌تکانی صورت پذیرد. هر فرصت که شم کردید که یخچال فریزر بوی نامطبوعی گرفته و یا این که شلوغ گردیده، نخستین از همگی منشا بوی بد را پیدا فرمایید، ممکن میباشد یکی مواد غذایی که در یخچال فریزر جای دارد فاسد گردیده باشد. آن گاه آغاز به پاک کردن یخچال و آراسته کردن آن نمایید.


 




 


 

 در همین ارتباط بخوانید:


نرم افزار تمیز کاری منزل و طرز‌ای اثر گذار برای جاری ساختن آن

 


اولی مبادرت برای نظافت کردن یخچال

پیش از آغاز به پاک کردن سردخانه آن‌ها را از برق بکشید. در صورتیکه یخچال شما ساید و یا این که به طور کمبی میباشد که با هم بی سروصدا میگردند، البته در صورتیکه سبک سردخانه شما جداست، بهتر میباشد هر دو را هم زمان از برق بکشید اما نخست به پاک کردن فریزر بپردازید و آن گاه پاک کردن یخچال فریزر را استارت فرمائید. در زمان وقتی که شما درگیر پاک کردن سردخانه می‌باشید، برفک‌هایی که احتمالا در یخچال فریزر تولید گردیده آب می‌گردد. همینطور مواد غذایی را که فرصت نظافت کردن فریزر بیرون کرده‌اید، برای خودداری از خرابی آنان می توانید در یخچال بگذارید تا در دمای اتاق در گیر خرابی نشوند. در شرایطی که در زمان نظافت کردن سردخانه، پر‌نور باشند به موتور فشار متعددی وارد میشود و پس از پاک کردن فریزر بایستی با آنان خداحافظی نمایید.


 




 


 

 در همین ارتباط بخوانید:


نکات ضروری برای مراقبت از اسباب و اثاث منزل

 


دو‌مین گام برای پاک کردن فریزر

بعداز آنکه یخچال را بی صدا کردید، گام‌بعدی برای پاک کردن فریزر خالی کردن سردخانه از مواد غذایی میباشد که در آن محافظت می گردند. مواد غذایی را به خارج تاز یخچال فریزر منتقل فرمایید و همه آن ها را چک نمایید. تاریخ انقضا مواد غذایی را چک نمایید، آنهایی را که تاریخ انقضای آنان قبلی بدور بریزید، آنهایی که تاریخ انقضای آنان مجاورت میباشد و شما تا آن فرصت مصرف نخواهید کرد را می بایست متاسفانه به دور بریزید.


میوه و سبزیجاتی که گندیده گردیده را بدور بریزید و آنهایی را که سلامت می باشند را در یک سبد قرار دهید، تا بعداز نظافت کردن فریزر دوباره داخل جا میوه‌ای قرار دهید. همان طور که اشاره شد، مواد غذایی که احتمال خرابی آنان در وقتی که در اکنون نظافت کردن سردخانه می باشید، زیاد میباشد در سردخانه و یا این که یک مکان خنک دیگر قرار دهید. در زمستان که دمای هوای خارج سرد میباشد، آن‌ها می توانید در بالکن قرار دهید.ولی حواستان باشد که روی آنان را با یک وسیله بپوشانید تا آلودگی و گرد و غبار روی آن‌ها قرار نگیرد.


در خیلی از منزل‌ها قرص، شربت و داروهای مختلفی در سردخانه مراقبت می گردد، مجال نظافت کردن فریزر می بایست به آن‌ها نیز رسیدگی نمایید. به عنوان مثال ممکن میباشد طفل شما یکسری هفته پیش سوز‌و‌سرما خورده و از شربت آنفولانزا یک قاشق باقی‌مانده باشد، شربت را بدور بریزید. باقی داروها تاریخ مصرف پیشین را نیز به دور بریزید و باقی داروها را نیز راز و سامان دهید.


 




 


 

 در همین ارتباط بخوانید:


آشپزخانه سلامت و راهکارهایی برای داشتن آن

 


گام سوم برای تمیز کاری یخچال

قدمی بعدی برای نظافت کردن فریزر بیرون کردن بخش‌های متحرک یخچال مانند، قفسه‌ها و کشوها میباشد. این نکته را در لحاظ بگیرید که برای هر توشه نظافت کردن سردخانه نیاز وجود ندارد که آحاد قفسه‌ها و کشوها را از فریزر بیرون نمایید، این فعالیت بیشتر هنگامی اجرا می دهند که پای اثاث‌کشی یا این که منزل ‌تکانی دربین باشد.


قفسه‌ها و کشوها را مجاورت سینک ظرفشویی قرار دهید. قفسه‌ها و کشوها و دیگر قسمت‌های متحرک را با آب داغ و ریکا منزه فرمایید. قفسه و کشوهایی که کالا آنان از شیشه و گهگاه سرامیک میباشد را بگذارید به دمای دور و بر برسند، زیرا ممکن میباشد هنگام شستشو سوراخ بردارند و یا این که شکسته شوند.


عملکرد نمایید هنگام نظافت کردن یخچال فریزر از ماده های شوینده توانا مثل آبژاور‌ها استعمال نکنید. این ماده های شوینده سبب ساز از میان رفتن جلای وسایل می شوند. همینطور بوی شوینده‌ها توانمند زیاد میباشد و روی سطح آنان باقی میماند، زمانی بعد از پاک کردن یخچال آن‌ها‌را داخل سردخانه قرار می‌دهید، فریزر و یخچال شما بوی شوینده میگیرد و مواد غذایی نیز رایحه میگیرند و حتی سبب ساز خرابی آنان نیز میگردد.


در‌حالتی که فرصت نظافت کردن سردخانه متوجه لکه‌های دشوار و سابق روی سطح قفسه‌ها و کشوها شدید که با ریکا از میان نرفت، نگران نباشید و گشوده هم موردنیاز وجود ندارد به سراغ شوینده‌های کارکشته مانند سفید کننده‌ها بروید و یا این که با کاردک وکارد به جان لکه‌ها بیفتید. توان آمونیاک را حداقل نگیرید. مجال پاک کردن فریزر و مواجه شدن با لکه‌های کهن و دشوار کافی میباشد آمونیاک را با آب گرم با نسبت ۱ به ۵ ترکیب فرمایید و بعد از آن روی لکه‌های روی قفسه‌ها و کشوها بریزید و اذن دهید پاره ای تر بخورند و آن‌گاه به راحتی با اسفنج ظرفشویی تمیز می شوند.


پس از شستشوی همگی قفسه‌ها و کشوها آن ها را در کناره‌ای از آشپزخانه جای‌دارد تا کم آب شوند، قفسه‌های شیشه‌ای را میتوانید با یکدست نخی کم آب فرمائید تا لکه‌های آب روی آن نماند.


 




 


 

کوشش نمایید هنگام نظافت کردن یخچال فریزر از مواد شستشو توانمند مثل آب ژاور‌ها به کارگیری نکنید. این ماده شوینده سبب ساز از فی مابین رفتن جلای وسایل میگردند.


 


چهار‌مین گام برای نظافت کردن سردخانه

قفسه‌ها و کشوها را پاک کردید، درحال حاضر برای پاک کردن یخچال بایستی به سراغ بخش‌های داخلی یخچال فریزر و قفسه‌هایی که بیرون نشدند بروید. همان گونه که در گام سوم توضیح دادیم برای پاک کردنیخچال یخچال فریزر به سراغ ماده های شوینده کارکشته و اصلی‌خیس از کلیه بودار نروید. بهتر میباشد برای پاک کردن فریزر به سراغ شوینده‌های طبیعی بروید. شوینده‌های طبیعی مانند جوش شیرین توان آن‌ها از مواد شستشو دیگر بیشتر میباشد هیچ بویی در فریزر شما به جا نمی‌گذارد.


دو تمیزکننده طبیعی که برای نظافت کردن فریزر میتوانید استعمال فرمایید:


دو قاشق غذاخوری جوش شیرین در یک لیتر آب داغ

۱ واحد سرکه سیب در در سه واحد آب گرم

یکی‌از دو محلول بالا را فراهم نمایید و داخل بطری اسپری بریزید و با یک اسفنج قابل انعطاف استارت به پاک کردن فریزر فرمایید. محلول را روی سطح دیواره‌ها و قفسه‌ها اسپری فرمایید، در شرایطی‌که جایی از دیواره‌ها لکه‌ای کهن و کم آب گردیده روءیت کرد که شل تمیز نمی شود، محلول را بی واسطه روی لکه اسپری فرمائید، اذن دهید تعدادی دقیقه‌ای بماند و بعد با اسفنج پاک فرمایید، برای از فی مابین بردن لکه‌ها می توانید از خمیر دندان سوای رنگ نیز به کارگیری فرمایید. برای نظافت کردن درزها و نصیب‌هایی که دسترسی به آن ها مشقت بار میباشد مانند لولاها از مسواک به کارگیری فرمایید.


 




 


 

 در همین ارتباط بخوانید:


سعی و زیبایی هرچه بیشتر در اتاق اداری

 


گام پنجم برای پاک کردن یخچال

دیواره، قفسه‌ها و کشوها را منزه کردید، اکنون نوبت به پاک کردن لاستیک به دور در یخچال میرسد. برای نظافت کردن لاستیک بدور یخچال فریزر نباید از هر محلول و شوینده‌ای به کارگیری نمایید. زیرا منجر حاد شدن لاستیک میشود و یا این که ممکن میباشد، لاستیک انعطاف خویش را از دست بدهد. شایسته ترین محلول برای پاک کردن در فریزر ۱/۲ آب و ۱/۲ سرکه میباشد.


پس از پاک کردن کلیه بخش‌ها، آب و رطوبتی که در سردخانه ما‌نده با یک دستمال حوله‌ای بگیرید و باطن فریزر و همگی قفسه‌ها و کشوها را کم آب نمایید. قفسه‌ها و کشوهایی که شسته بودید را دوباره در فریزر جاگذارید فرمایید.


ششمی گام برای نظافت کردن فریزر

پشت فریزر و یخچال فریزر یک کدام از نصیب‌هایی میباشد که فرصت پاک کردن فریزر و سردخانه فراموش و نادیده گرفته می‌گردد. در شرایطی که یک سری سالی از خرید فریزر و یخچال شما می‌گذرد و در زمان سال‌هایی که به کارگیری کرده‌اید هیچوقت به سراغ تمیزکردن نصیب پشت سردخانه نرفته‌اید، بهتر میباشد، زودتر مبادرت به نظافت کردن موتور و یخش‌های دیگر نمائید.


در حالتی‌که کندانسور فریزر مملو از گرد و غبار، پرز و… گردیده باشد، جابجایی حرارات به خیر و خوبی اجرا نمیشود و سبب میگردد کمپرسور فریزر وظیفه خویش را مشقت بار‌خیس جاری ساختن دهند. بهتراست هر شش ماه یکبار نصیب پشت سردخانه پاک گردد.


برای نظافت کردن کندانسور سردخانه یا این که به عبارتی کانال‌های فلزی مشکی رنگ، از یک برس قابل انعطاف به کار گیری فرمایید. با برس به آرامی گرد و غبار روی کندانسور را منزه نمایید و مراقب باشید که لوله‌ها رخنه‌ نشوند. می توانید مکش جارو برقی را زیاد نمائید و لوله جارو برقی را در یک مسافت مشخص و معلوم از کندانسور بگیرید تا گرد و غبار را جاروبرقی ببلعد. پس از نظافت کردن پشت یخچال فریزر دوباره راز مکان خودش قرار دهید.


 




 


 

در شرایطی‌که کندانسور یخچال فریزر مملو از گرد و غبار، پرز و… گردیده باشد، جابجایی حرارات به خیر و خوبی اعمال نمی شود و منجر میگردد کمپرسور سردخانه وظیفه خویش را مشقت بار‌خیس اعمال دهند. بهتراست هر شش ماه یکبار نصیب پشت یخچال فریزر منزه خواهد شد.


 


گام هفتم و انتها برای شست و رفت فریزر

بهتر میباشد پس از پاک کردن سردخانه مواد غذایی را دوباره باطن یخچال فریزر قرار دهید و آن گاه به سراغ نظافت کردن یخچال بروید. بطری‌ها و شیشه‌ها را با یک دستمال مرطوب ابتئا پاک فرمائید و آن‌گاه درون فریزر قرار دهید. در‌حالتی که قفسه‌های فریزر شما شیشه‌ای میباشد، می توانید از تو یخچالی به کارگیری فرمایید. بنابراین برای پاک کردن قفسه‌ها و شست و رفت سردخانه هفتگی و ماهانه فریزر، کافی میباشد تو یخچالی را بشویید. برای از در میان بردن بوهای احتمالی از مواد شستشو، کافی میباشد یک تکه زغال یا این که قهوه را داخل یک فریزر بگذارید تا بوی نامطبوع از فی مابین برود.


پس از پاک کردن سردخانه درحال حاضر نوبت نظافت کردن یخچال میباشد

برای نظافت کردن یخچال هم بایستی مانند نظافت کردن سردخانه فعالیت نمایید. در صورتی سردخانه شما بدو برفک میباشد، عمل شما ریلکس‌خیس خواهد بود. ولی در شرایطی که سردخانه شما برفک دارااست بایستی طاقت نمایید برفک یخچال فریزر آب خواهد شد و آن گاه استارت به نظافت کردن یخچال فریزر فرمائید. برای از میان بردن برفک یخچال فریزر از کاردک به کار گیری نکیند. در حالتی‌که میخواهید برفک سردخانه زودتر آب خواهد شد، یک پیاله مملو از آب جوش را داخل به دوران ۱۵ دقیه داخل بگذارید، یا این که با سشوار برفک‌ها را آب نمایید.


یک دستمال قطور یا این که حوله جلوی در یخچال فریزر قرار دهید تا آبی‌رنگ که آب شدن برفک‌ها تولید می گردد را جذب نماید.


 




 


 

 در همین ارتباط بخوانید:


راهنمای خرید جهیزیه متناسب با منزل شما

 


پاک کردن کابینت

یک کدام از نصیب‌های اساسی هنگام شست و رفت و منزل‌تکانی برای عید، نظافت کردن کابینت و نظم دادن به آن‌ها میباشد. کابینت آشپزخانه‌ها از فلز، چوب و یا این که MDF میباشد که بسته به فرآورده آنان می بایست شوینده‌های مختلفی برای پاک کردن کابینت بهره مند شد. برای پاک کردن کابینت هیچ وقت از برس و اسکاچ زبر استعمال نکیند، زیرا سبب ساخت و ساز خط و خش روی آنان می گردد.


 




 


 

برای نظافت کردن کابینت هیچ گاه از برس و اسکاچ زبر به کارگیری نکیند، زیرا منجر تولید خط و خش روی آنان میگردد.


 


پاک کردن کابینت  MDFو چوبی: برای پاک کردن کابینت MDF و چوبی میتوانید از محلول شامپو فرش با آب استفاد فرمائید، برای نظافت کردن کابینت از ماده شوینده توانمند مانند آبژاور به کارگیری نکیند. محلول شامپو فرش و آب را با یک دستمال یا این که اسفنج قابل انعطاف روی سطح کابینت بکشید تا آلودگی و لکه‌ها از فی مابین بروند. در حالتی که هنگام نظافت کردن کابینت MDF و چوبی متوجه لکه شدید که با محلول شامپو فرش و آب از فی مابین نرفت، نگران نباشید. این لکه‌ها با یک خمیر جوش شیرین و روغن از در بین می‌رود.


برای تصحیح کردن این خمیر، نصف واحداندازه گیری جوش شیرین را با نصف واحداندازه گیری روغن ادغام فرمائید، در شرایطی‌که غلظت خمیر زیاد بود کمیآب اضافه نمایید. با امداد یک مسواک قابل انعطاف خمیر را روی لکه‌ها بمالید و آغاز به نظافت کردن کابینت فرمایید.


یکی‌از دیگر از محول‌های طبیعی که برای نظافت کردن کابینت می توانید از آن استعمال نمایید، به عبارتی محلول‌هایی میباشد که برای نظافت کردن فریزر معرفی گردیده‌اند، یعنی:


ترکیب جوش شیرین و آب گرم

ادغام آب گرم و سرکه

بعداز پاک کردن کابینت با امداد یک دستمال نمدار مواد شستشو و یا این که محلول را منزه نمائید، توجه فرمائید که برای تمیزکردن کابینت MDF و چوبی از آب متعددی استعمال نکنید. نم ما‌نده را بوسیله یک دستمال بگیرید.


نظافت کردن کابینت فلزی: پاک کردن کابینت فلزی از پاک کردن کابینت MDF و چوبی شل‌خیس میباشد. برای پاک کردن کابینت فلزی می توانید از هر شوینده و محلولی به جز جوش شیرین به کارگیری فرمائید. جوش شیرین صرفا ماده‌ای میباشد که نباید برای نظافت کردن کابینت فلزی استعمال شود.


 




 


 

برای نظافت کردن کابینت فلزی میتوانید از هر شوینده و محلولی به جز جوش شیرین به کارگیری فرمائید. جوش شیرین صرفا ماده‌ای میباشد که نباید برای پاک کردن کابینت فلزی مصرف شود.


 


تزکیه ماکروفر

معاش روی به دور تند میباشد و همگی ترجیح میدهند کلیه چیز خیلی سریع فراهم خواهد شد، اشخاص ترجیح میدهند که غذاها نیز سریع فراهم شوند و فرصت متعددی صرف مهیا سازی طعام نکنند. به همین عامل ماکروفرها یک کدام از وسایل پر کاربرد در منزل‌هاست، تا غذاها سریع پخته شوند یا این که گرم شوند. ماکروفر وسیله کاربردی به خصوص برای خانواده‌هایی میباشد که همگی شاغل می‌باشند. به این ترتیب نظافت کردن ماکروفر و محافظت از آن اصلی میباشد.


 خیلی زمان ها پیش می آید که ذرات خوراک به دیواره ماکروفر می‌چسبد و یا این که شیری که برای گرم کردن در ماکروفر قرار داده‌اید، راز رفته که پاک کردن ماکروفر را حق تقدم قرار میدهد. گهگاه هم خوراک در ماکروفر می‌سوزد و یا این که در اثر استعمال زیاد ماکروفر بوی نامطبوعی می گیرد که نیاز میشود بوی نامطبوع از در بین برود که گشوده هم نظافت کردن ماکروفر اصلی میگردد. در سود پاک کردن ماکروفر به واسطه به کارگیری زیاد آن اصلی میباشد.


 




 


 

 در همین ارتباط بخوانید:


تلاش و زیبایی هرچه بیشتر در اتاق اداری

 


طریق‌های پاک کردن ماکروفر

پاک کردن ماکروفر با سرکه: برای نظافت کردن ماکروفر با سرکه، یک کاسه قابل به کار گیری در ماکروفر را تا نصفه از آب مالامال فرمائید و پاره ای سرکه سپید در آن بریزید. محلول را درون ماکروفر قرار دهید و به بازه ۵ دقیقه ماکروفر را پر‌نور نمایید، بعداز اتمام مجال ماکروفر را بی سروصدا نمایید و از برق بکشید. بخار محلول سرکه فضای ماکروفر را لبریز نموده است، آن‌گاه با یک دستمال قابل انعطاف آغاز به نظافت کردن ماکروفر فرمائید.


نظافت کردن ماکروفر با لیمو: برای پاک کردن ماکروفر با لیمو، یک لیمو سنگی درشت را از اواسط نصف نمائید. مانند طرز پاک کردن ماکروفر با سرکه دستگاه را به زمان ۵ دقیقه پر‌نور نمایید و پس از اتمام فرصت دستگاه را بی صدا فرمائید. بخار لیمو فضای ماکروفر را لبریز می‌نماید، با یک دستمال قابل انعطاف استارت به نظافت کردن ماکروفر نمائید.


پاک کردن ماکروفر با شیشه‌شو: برای نظافت کردن سولاردم یا این که ماکروفر با شیشه شو، مانند پاک کردن ماکروفر با سرکه، یک پیاله قابل به کارگیری در ماکروفر را نصفه از آب گرم لبریز فرمائید و یه خرده شیشه‌شو در آب بریزید و به بازه زمانی ۳ دقیقه ماکروفر را پر‌نور فرمائید. آن‌گاه دستگا ه را بی سروصدا نمایید و با یک دستمال قابل انعطاف استارت به نظافت کردن ماکروفر نمایید. برای نظافت کردن ماکروفر می توانید ریکا را جایگزین شیشه‌شو نمایید.


خارج دستگاه را نیز با شیشه‌شو منزه فرمایید و درزها را با یک مسواک قابل انعطاف منزه نمائید. در‌صورتی‌که برای پاک کردن ماکروفر از ماده های شوینده شیمیایی به کار گیری کردید، توجه نمایید که مواد به نیکی از دستگاه تمیز گردیده باشد، زیرا دستگاه بی واسطه با مواد غذایی در زمینه‌ی میباشد.


 




 


 

خارج دستگاه را نیز با شیشه‌شو منزه نمائید و درزها را با یک مسواک قابل انعطاف منزه فرمائید. در صورتی برای پاک کردن ماکروفر از ماده شوینده شیمیایی استعمال کردید، اعتنا فرمایید که مواد به خیر و خوبی از دستگاه منزه گردیده باشد، زیرا دستگاه بدون واسطه با مواد غذایی درخصوص میباشد.


 


تزکیه گاز

دیدن یک گاز آکنده‌از لکه‌های چربی و طعام  نا مطلوب میباشد، شیری که روی گاز سررفته و لکه‌های روغنی که به خیال و خاطر سرخ کردن سیب‌زمینی‌ها روی گاز پریده، یک فیس زشت برای گاز ساخت‌و‌ساز می‌نماید. مطمئنا آشپزی کردن در یک آشپزخانه پاک و تر و تمیز و روی یک گاز پاک برای همگی خوشایند میباشد. پاک کردن گاز بستگی به ترازو به کار گیری اشخاص داراست. بهتر میباشد هر توشه که متوجه لکه‌ها و کثیفی‌های روی گاز شدید، مبادرت به نظافت کردن گاز فرمائید.


 




 


 

 در همین ارتباط بخوانید:


ایده‌هایی برای تزیینات آشپزخانه

 


برای پاک کردن گاز طرز‌های مختلفی وجود دارااست

نظافت کردن گاز با سرکه: برای نظافت کردن گاز با هر شیوه و مواد شستشو طبیعی و غیر طبیعی، در آغاز بایستی شعله‌ها و کانال‌های فلزی و یا این که چدنی را از گاز غیروابسته فرمائید و پاک نمائید. برای پاک کردن گاز با سرکه، بایستی از سرکه سپید استعمال فرمائید. یک پیاله را تا نصفه از آب گرم مالامال فرمائید و نیم دیگر را از سرکه مالامال نمایید. بعد محلول را روی شعله و میله‌های چدنی اسپری نمائید و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه طاقت فرمائید. بعد توسط مسواک شعله‌ها و کانال‌ها را منزه نمایید. محلول را دوباره روی کاغذ گاز اسپری فرمائید و دوباره ۱۵ دقیقه شکیبایی نمائید، آن گاه با یک اسفنج آغاز به پاک کردن گاز فرمایید.


پاک کردن گاز با جوش شیرین: برای نظافت کردن گاز با جوش شیرین، یک محلول غلیظ از جوش شیرین و آب گرم صحیح نمائید، آن‌گاه شعله‌ها و کانال‌ها را داخل محلول قرار دهید و ۲۰ دقیقه مجال دهید، محلول جوش شیرین را روی کاغذ گاز نیز بریزید. شعله‌ها و کانال‌ها را با یک مسواک پاک فرمائید، بعد به به نظافت کردن گاز را استارت نمایید.


نظافت کردن گاز با آمونیاک: در صورتی گاز شما خیلی آلوده میباشد و آلودگی‌ها با دو طرز پیشین تمیز نشد، می توانید برای نظافت کردن گاز از آمونیاک یاری بگیرید. آمونیاک را با آب رقیق نمائید و کمی در یک کیسه بریزید، آن‌گاه شعله‌ها و کانال‌ها را باطن کیسه قرار دهید و در کیسه را سفت ببندید و ۲۴ ساعت طاقت نمایید. بعداز زمان مجال رقم خورده، شعله‌ها و کانال‌ها به طور کامل پاک گردیده‌اند. درصورتی که فرآورده کاغذ گاز از استیل میباشد و لکه‌های مقاوم دارااست، یه خرده آمونیاک را روی شیت بریزید و بعداز حدود یک الی دو ساعت با یک اسکاچ زبر آغاز به نظافت کردن گاز فرمایید.


برای نظافت کردن گاز با شیت شیشه‌ای میتوانید از محلول جوش شیرین یا این که سرکه به کارگیری نمائید. در‌حالتی که برای پاک کردن گاز از آمونیاک امداد گرفته‌اید، قطعاً دستکش استعمال نمایید و کارایی فرمایید وقتی این فعالیت را اجرا دهید که طفل شما در منزل نباشد.


 




 


 

 در همین ارتباط بخوانید:


کوشش و زیبایی هرچه بیشتر در اتاق اداری

 


عده بندی

برای پاک کردن فریزر از محلول جوش شیرین و سرکه سیب به کارگیری فرمائید، برای قفسه‌ها و کشوها نیز می توانید از آمونیاک به کار گیری نمائید.

هر ۶ ماه یکبار پشت یخچال می بایست تمیز کاری خواهد شد.

ادغام جوش شیرین و آب گرم، ادغام آب گرم و سرکه دو ماده شوینده طبیعی می‌باشند که برای نظافت کردن یخچال فریزر و کابینت میتوانید استعمال فرمایید.

برای نظافت کردن کابینت فلزی هیچوقت از جوش شیرین به کارگیری نکنید.

برای پاک کردن ماکروفر میتوانید سرکه، لیمو ترش و یا این که محلول آب و شیشه‌شو را به بازه ۳ الی ۵ دقیقه در ماکروفر قرار دهید و بعداز بخار کردن، با یک اسفنج استارت به پاک کردن ماکروفر نمائید.

برای پاک کردن گاز، به خصوص شعله و کانال‌ها از جوش شیرین، سرکه و آمونیاک به کار گیری فرمائید.

در شرایطی که برای پاک کردن سردخانه و گاز از آمونیاک استعمال کردید، دستکش فراموش نشود.


راهنمای خرید یخچال فریزر خوب

یکی از دیگر از مواقعی که بایستی در حیث داشته باشید قابلیت جداگانه شدن محیط‌ها، نمایندگی یخچال پارس در مشهد   کشوها و طبقات سردخانه میباشد. بدین ترتیب میتوانید به‌راحتی به پاک کردن فریزر بپردازید.
ایمنی سردخانهدر حالتی که دارنده فرزند میباشید یا این که خردسال ها به منزل‌ی شما رفت‌وآمد دارا هستند بهتر میباشد یخچالی را تعیین فرمایید که برای خردسال ها ایمن باشد. در کنار ایمنی بهتر میباشد بتوانند به‌راحتی از فریزر استعمال نمایند.
مخازن یخ و آب، محیط‌ی دارو و در دست گرفتن دمای سردخانه می بایست دارنده ایمنی کودک ها باشند.
طبقات یخچال فریزربهتر میباشد فریزر فریزری خریداری نمایید که طبقات و کشوهای آن به‌راحتی جابه‌جا و منزه شوند. نصیب‌های متعدد یخچال به شما یاری می‌نمایند ظروف متفاوت و آبمیوه‌ها را به‌راحتی در یخچال فریزر مکان دهید.
طبقات سردخانه معمولا از مال پلاستیک یا این که شیشه‌ی نشکن ساخته می گردند. در حالتی‌که طبقات دارنده کناره‌های بلند باشند در پاک ماندن سردخانه یاری بخش اعظمی به شما خواهند کرد؛ در شکل ریختن یک آبمیوه در سردخانه، طبقات دیگر پاک میمانند.
در هنگام خرید گونه های یخچال را در لحاظ بگیریدفریزر فریزرها بر پایه ی نیازهای متفاوت مشتریان پباده سازی و ساخته می گردند و اشکال گوناگون دارا هستند:
سردخانه سبک سردخانه بالادر یخچال فریزر فریزرهای سبک یخچال بالا، یخچال فریزر در بخش بالا و سردخانه در نصیب زیر قرار میگیرد. در‌این سبک سردخانه فریزرها، یخچال فریزر والا‌خیس از یخچال یا این که هردو هم‌اندازه میباشند.
یخچال فریزر سبک یخچال زیردر فریزر فریزرهای سبک یخچال تحت، یخچال فریزر در بخش تحت و فریزر در نصیب بالا قرار می گیرد. در‌این سبک فریزر‌ها معمولا سردخانه گرانقدر‌خیس از یخچال فریزر میباشد. ولی در بعضا سبک‌ها فریزر و یخچال فریزر هم‌اندازه می‌باشند.
فریزر دوقلویخچال فریزر فریزرهای دوقلو تا اندازه‌ای به فریزر فریزرهای ساید بای ساید شباهت دارا‌هستند. این نوع سردخانه فریزرها قیمتی شبیه اشکال ساید بای ساید دارا‌هستند البته دارنده اندازه‌ی والا‌تری دارا هستند. این نوع یخچال فریزر برای خانواده‌های پرجمعیت با فضای تعالی آشپزخانه مطلوب میباشد.
فریزر ساید بای سایدمی‌اقتدار اذعان کرد این سبک یخچال از دوستداشتنی ترین‌های بازار می باشند. در سبک‌های ساید بای ساید، سردخانه و یخچال فریزر در کنار هم قرار می‌گیرند.
در‌این سبک معمولا فریزر گران قدر‌خیس از سردخانه یا این که هم‌اندازه‌ی آن میباشد. فریزر فریزرهای ساید بای ساید نسبت به دیگر سبک‌های فریزر دارنده تجهیزات بیشتر و امروزی‌تری می باشند. یخ‌ساز اتومات، آبسردکن،پخش آوا و اتصال به وب یکسری مثال از این امکان‌ها می باشند.
درب فرانسوی یا این که فرنچ به دوردر فریزر فریزرهای درب فرانسوی یا این که فرنچ به دور (French Door) دو درب در ابتدا و یک یا این که دو درب کشویی در ذیل قرار می‌گیرد. این سبک فریزر‌ها بسیار جادار می‌باشند و نسبت به دیگر اشکال فریزر بها گران‌تری دارا هستند.

خرابی کلید درب یخچال

آلوده و کثیف شدن آبسردکنآلوده و کثیف شدن آبسردکن یک دیگر از عوارض فعالیت نکردن آبسردکن یخچال فریزر میباشد. اما این قضیه بیشتر در خروج آب از آبسردکن تاثیر داراست و بازدارنده خروج آب از آبسردکن می شود. نمایندگی یخچال پارس در مشهد  در‌این مواقع بهتر میباشد که محیط آبسردکن را از سردخانه غیروابسته کرده و مبادرت به شستشوی آن نمائید. در صورتیکه که به بازه زمان بر مبادرت به شستشوی محیط نکنید، این احتمال وجود داراست که تجمع املاح منجر بسته شدن خروجی و بیرون نشدن آب گردیده باشد و در شرایطی‌که هم که آب بیرون خواهد شد مزه و بوی آن تغییر‌و تحول می‌نماید و سبب ساز میگردد که شما دیگر از آبسردکن استعمال نکنید. در کل بهتر میباشد که محیط آبسردکن را هر ۲ الی ۳ ماه منزه فرمائید.در حالتی که فریزر دوقلو سبک bnf-bnr  برفاب را تنظیم نموده اید قطعا ابسرد کن آن را پاک فرمایید.
بیشتر بخوانید:  مکان مطلوب یخچال فریزر در آشپزخانه | نکات اصلی محافظت از سردخانه

نکاتی برای مراقبت از سردخانه و آبسردکنمحافظت از یخچال فریزر و آبسردکن آن اصولی و شرایطی داراست که در شکل رعایت آنان مشکلی برای فریزر شما پیش نمی‌آید. ولی بعضی از مشکلاتی که برای فریزر و آبسردکن ساخت و ساز می‌گردد حتی با رعایت این اصول نیز ساخت‌و‌ساز می شود. در پی نکاتی را به شما میگوییم که به کارگیری از آنها به فریزر شما امداد می‌نماید.
تلاش فرمائید که دمای فریزر خویش در مرتبه‌ای قابل قبولی نگهدارید که به سردخانه جراحت نزنددر شرایطی‌که که محیط فریزر خویش پاک کردید، از اتصال و جایگذاری آن اعتقادوباور نتیجه ها فرماییدبهتر میباشد که غربال را در مقطع کمتر از ۶ ماه عوض نمائید تا جلوی ورود املاح را به آبسردکن بگیریدتلاش فرمائید که محیط آبسردکن را بدون نقص لبریز نکنید تا فضای کافی برای ورود و خروج هوا وجود داشته باشد و آب در لوله‌ها یخ نزنداز ریختن شربت و مواد شیرین در آبسردکن دوری کنید، چون این قابلیت و امکان وجود دارااست که شیرینی آن ها ته‌نشین گردد و خروجی آبسردکن را مسدود نمایددر صورتی قطعه‌ای در سردخانه شما حاد شد، عملکرد فرمائید که سریعا آن را تعمیر فرمائید تا یخچال فریزر به خیر و خوبی فعالیت نماید و هزینه‌های جانبی برای شما ساخت نشودبهتر میباشد که در حین سفر، یخچال فریزر مواد فاسد شدنی را از سردخانه بیرون کرده و آن را از برق بکشید تا هم از مصرف انرژی و هم از حاد شدن فریزر دوری فرمائیددر شرایطی‌که قطعه‌ای از فریزر شما حاد شد کارایی نمایید که خودسرانه و فارغ از داشتن داده ها دست به تعمیر آن قطعه نزنید. درصورتی که که خودسرانه دست به تعمیر بزنید، ممکن میباشد که قطعات دیگر را نیز حاد نمایید و هزینه متعددی را برای تعمیر فریزر محتمل گردیدکلام آخریدرین مقاله از مقاله‌ها آموزشی مارک اسباب خانگی برفاب با شما یوزرها گرامی یار بودیم و علل فعالیت نکردن آبسردکن فریزر را به شما معرفی کردیم. در‌این موقعیت اقتصادی عملکرد فرمائید که بیشتر از پیش از فریزر خویش حفظ نمائید تا ناچار به پرداخت هزینه برای تعمیر آن نشوید. با نکاتی که به شما گفتیم به آسانی میتوانید از وخیم شدن سردخانه خویش دوری نمائید. در حالتی‌که که فریزر شما وخیم شد، بهتر میباشد که به یک تعمیرکار خوب رجوع‌نمایید تا یخچال فریزر شمارا به خیر و خوبی تعمیر نماید و دیگر حاد نشود.