مرجع تخصصی مقالات آشنایی با لوازم خانگی و یخچال

استفاده درست از لوازم خانگی به خصوص یخچال دارای اهمیت خاصی است که باید به آن توجه ویژه کرد

مرجع تخصصی مقالات آشنایی با لوازم خانگی و یخچال

استفاده درست از لوازم خانگی به خصوص یخچال دارای اهمیت خاصی است که باید به آن توجه ویژه کرد

چرا یخچال شما یخ نمی سازد


انگیزه یخ نساختن یخچال فریزر (چرا یخساز سردخانه یخ نمی سازد؟)
عیب یابی یخچالی که یخساز آن از عمل افتاده میباشد، قادر است به دو شرایط تقسیم گردد. نمایندگی یخچال پارس در مشهد ممکن میباشد یخساز مجموعاَ از فعالیت افتاده باشد و یخی ساخته نشود که در این‌حالت می بایست در ادامه انگیزه فعالیت نکردن یخساز سردخانه ساید باشیم. شرایط دوم نیز این میباشد که بنابه هر انگیزه بیرون نشدن یخ از یخساز مشکلیست که با آن روبه رو می شویم.

در شرایط اولیه فساد یخساز، در حالتی‌که یخ ساز یخ نمی سازد، او‌لین فعالیت نظارت پر‌نور و بدون صدا بودن دستگاه میباشد. در بخش اعظمی از سبک ها کلید پاور یا این که بر روی خویش یخ ساز درنظرگرفته شده و یا این که بر روی بدنه یخچال قرار گرفته میباشد. برخی مدلها نیز به مکان کلید، اهرم یخساز دارا‌هستند که در این حالت در صورتی‌که اهرم یخساز در حالت زیر، قرار داشته باشد، دستگاه پر‌نور خواهد بود. بعد از اینکه مطمئن شدید یخساز پر‌نور میباشد، مورد ها پایین را جهت انگیزه عمل نکردن یخساز ساید ال جی، سامسونگ و… نظارت کنید:

مطمئن گردید که آب به درون یخ ساز یخچال فریزر منتقل گردیده و هیچ مانعی برای جابجایی آب نیست.
آنالیز نمایید که لوله جابجایی آب به یخساز، یخ نزده باشد.
در‌صورتی‌که تنها یک غربال آب دارید و مسدود گردیده و یا این که از ردوبدل آن فرصت متعددی قبل میباشد، آن را بده بستان نمائید.
نظارت فرمائید که دمای یخچال فریزر چقدر میباشد. دما می بایست کمتر از 12- جایگاه سانتیگراد باشد.
مقاله پیشنهادی کاراباما: انگیزه یخ زدن لوله پشت یخچال فریزر

علل یخ صحیح نکردن یخساز فریزر
در کل دو آیتم را برای انگیزه یخ ندادن یخچال فریزر ساید ال جی، سامسونگ و یا این که هر مارک دیگری می قدرت اسم موفقیت که هرکدام از آن ها خویش به مفاد جزئی تری مربوط میباشد:

1- نرسیدن آب به یخساز انگیزه یخ ندادن فریزر
مسدود بودن خط جابجایی آب:

مسدود بودن جریان آب به یخساز میتواند یک انگیزه یخ نساختن فریزر ساید شما باشد که به آسانی قابل حل میباشد. در صورتی‌که به مسدود بودن خط جابجایی آب مشکوک می‌باشید، فریزر خویش را از برق کشیده و آن را از دیوار به دور نمائید تا فضای آزاد داشته باشید. موردنیاز میباشد که خط جابجایی آب را ببندید. برای این عمل از شیری که در ذیل فریزر قراردارد، به کارگیری فرمایید.

درین مرحله از تعمیر یخساز سردخانه ساید و رفع نقص‌، لوله جابجایی آب را از شیر برقی دستگاه جداگانه فرمائید. بعد از آن در پی پیچ خوردگی، انسداد با تکه های یخ و درواقع، هر عاملی که میتواند موجب انسداد جریان آب گردیده باشد، بگردید. لوله را صاف فرمایید و یا این که اذن دهید یخ های باطن آن ذوب شوند. آنگاه آن را مجدد به سردخانه خویش متصل گردانید.

لوله را بعداز غیر وابسته کردن از شیر ورودی آب دستگاه، بر روی یک سطل گرفته و مجدد شیر در دست گرفتن کننده خط جابجایی آب را گشوده فرمائید. در شرایطی‌که فشار آب معدود میباشد و یا این که آبی رنگ از لوله به باطن سطل نمی ریزد، نقص‌ گرفتگی لوله و یا این که فشار خشک، سبب نرسیدن آب به یخساز و درنتیجه انگیزه یخ صحیح نکردن سردخانه ساید میشود.

فساد شیر برقی یا این که شیر ورودی آب:

تعمیر یخساز یخچال فریزر ال جی یا این که سامسونگ شما ممکن میباشد با ردوبدل شیر برقی یخچال فریزر ممکن باشد. در شکل گرفتگی و یا این که فساد شیر ورودی آب، هیچ سیرتکامل آبی‌رنگ به یخساز سردخانه نخواهد رسید و درنتیجه یخی هم ساخته نخواهد شد.

یخ زدن لوله کوچک جابجایی آب:

یک انگیزه فعالیت نکردن یخساز ساید سامسونگ یا این که ال جی شما این میباشد که لوله کوچکی که آب را از شیر برقی به یخساز و آبسردکن می‌برد، یخ بزند. این لوله از درون یخچال فریزر عبور می نماید، بدین ترتیب احتمال یخ زدن آن وجود داراست. در‌این حالت می بایست از حرارت یک سشوار برای ذوب یخ های باطن لوله به کارگیری فرمائید.

گرفتگی غربال:

ممکن میباشد انگیزه عمل نکردن یخساز بخاطر گرفتگی غربال فریزر باشد. دفترچه راهنمای تولید کننده سردخانه خویش را به توجه مطالعه نمائید، تا نوع فیلتری که مطلوب با دستگاه شما میباشد را تعیین نمائید. آن‌گاه طبق دستور کار آن را بده بستان نمائید. چنانچه خودتان نمی توانید این فعالیت را اعمال دهید، مکان نگرانی وجود ندارد.

میتوانید با متخصصان کاراباما برای ردوبدل غربال فریزر خویش تماس حاصل نمایید!

2- فساد سیستم یخساز انگیزه عمل نکردن یخساز فریزر
فساد مدول یخساز:

مدول یخساز دارنده موتوری میباشد که بازوی یخساز را به تکان درمی آورد و قطعات یخ را از قالب یخساز به باطن سطل یا این که محیط یخ ها می ریزد. وقتی که ترموستات یا این که سنسور یخساز به 9- سکو میرسد، موتور می‌چرخد. بعد از این مرحله، مدول یخساز با ارسال سیگنالی به شیر ورودی آب، برای ساخت و ساز دوباره یخ دست به عمل می گردد. در شکل فساد مدول، قالب یخساز از آب مالامال نشده و یخساز یخ نمی سازد. همینطور ممکن میباشد موتور مدول معیوب بوده و انگیزه بیرون نشدن یخ از یخساز باشد.

فساد ترموستات قالب یخساز:

ترموستات قالب یخساز بر روی دمای فرایند تصحیح کردن یخ در اختیار گرفتن دارااست. با وصال دمای قالب به مقدار معین، فرمان ریختن یخ به درون سطل و بارگیری دوباره قالب از آب، که از سمت شیر ورودی تامین شود، صادر می گردد. به این ترتیب، در شکل خلل در ترموستات، عامل یخ نساختن سردخانه ساید پر‌نور میگردد. بوسیله یک مولتیمتر معمولی می قدرت از تندرست بودن ترموستات یخساز مطمئن شد و در شکل معیوب بودن برای تعمیر یخساز ساید بای ساید خویش مایحتاج میباشد آن را بده بستان نمائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد