مرجع تخصصی مقالات آشنایی با لوازم خانگی و یخچال

استفاده درست از لوازم خانگی به خصوص یخچال دارای اهمیت خاصی است که باید به آن توجه ویژه کرد

مرجع تخصصی مقالات آشنایی با لوازم خانگی و یخچال

استفاده درست از لوازم خانگی به خصوص یخچال دارای اهمیت خاصی است که باید به آن توجه ویژه کرد

نگهداری و ایمنی یخچال فریزر


به کارگیری از سردخانه محافظت فریزر و ایمنی سردخانه  نمایندگی یخچال پارس در مشهد   به چه نکاتی اعتنا کنیم؟این مقاله به ارائه نکاتی اثر گذار پیرامون حفظ بهتر از سردخانه ها می‌پردازد

پیش از به کار گیری، یخچال فریزر باید به طور درست و در محل مطلوب قرار داده گردد.


هیچ زمان با کشیدن سیم یخچال فریزر دوشاخه را از برق بیرون نفرمایید. مدام دو شاخه را محکم گرفته و به صورت بی واسطه از پریز بیرون نمایید.


هنگام انتقال سردخانه مراقب باشید که روی کابل برق کشیده نشده و کابل زخم نبیند.


وقتی که دستگاه یخچال به کار به زمین خورد از زدن دست مرطوب به قسمتهای خیلی سرد پرهیز فرمائید چون دست شما به آن قسمتها خواهد چسبید.


هنگام پاک کردن دستگاه دوشاخه را از برق بیرون نمائید. هیچوقت دست تر به باطن محیط یخچال فریزر نزنید چون امکان برق گرفتگی وجود داراست.


از رسانیدن زخم، خم کردن، کشیدن و پیچاندن کابل برق جلوگیری فرمائید چون سبب حریق سوزی و برق گرفتگی می شود. درضمن از وصل بودن سیم زمین (ارت) مطمئن گردید.


از قراردادن ظروف شیشه ‌ای باطن یخچال فریزر بپرهیزید چون بر اثر انبساط خواهند شکست.


هیچ گاه دست خویش را وارد کاسه مراقبت یخ ننمایید چون بر اثر کار کردن یخ ساز خودکار امکان وارد داخل شدن زخم وجود دارااست.


از استعمال کودکان و عده ای که صلاحیت ندارند دوری بعمل آورید.


مراقب کودکان باشید تا با دستگاه بازی نکنند.


هیچ زمان اذن ندهید که کسی از دستگاه بالا رفته، روی آن نشسته ، روی آن ایستاده و یا این که از درب آن معلق خواهد شد چون این جاری ساختن سبب ساز جراحت دیدن دستگاه شده و در شکل پرت شدن شخص امکان وارد وارد شدن آسیب نیز وجود داراست.


در شکل امکان دستگاه یخچال را از روش سیم خودش به برق وصل کنید چون به کارگیری از سیم رابط سبب بالا رفتن ولتاژ خروجی پریز گردیده و منجر انقطاع برق می شود.


محل استقرار دستگاه سردخانه را طوری تعیین نمائید که در شکل بروز اتفاق بتوانید سریعا سیم آن را از برق جدا فرمایید.


سردخانه را در محلی قرار دهید که استعمال از آن ریلکس باشد.


یخچال فریزر را در معرض گرما، نوروروشنایی بدون واسطه آفتاب و رطوبت قرار ندهید.


جهت دوری از لرزش در زمان کار، دستگاه یخچال می‌می بایست تراز باشد.


دمای اطراف نصب نبایستی پایین 5 رتبه سانتیگراد باشد. در غیر اینصورت روی کارکرد سردخانه تاثیر می گذارد.


در شکل جراحت دیدگی، کابل برق می‌می بایست به وسیله سرویسکار مجاز یا این که کارخانه خالق بده بستان شده تا از بروز ضرروزیان دوری به کار آید.


از ویرایش و یا این که ارتقا طولی سیم برق پرهیز فرمائید. این کار احتمال بروز حریق سوزی و یا این که برق گرفتگی را بهمراه خواهد داشت.


پیش از بدور پرتاب کردن یخچال فریزر دیرین خویش درب های آن را غیر وابسته نموده و قفسه‌های آن را جایگذاری فرمایید تا کودکان نتوانند براحتی باطن آن شوند.


جهت دوری از برق گرفتگی دستگاه یخچال بایستی از روش سیم زمین با زمین اتصال داشته باشد. عدم رعایت اتصال درست سبب ساز برق گرفتگی خواهد بود.


در شکل عدم درک درست طریق وصل کردن سیم زمین و یا این که داشتن هرگونه شک و شبهه در اتصال درست آن با یک برقکار تماس حاص نمائید.


یخچال فریزر را در جوار دستگاه های حرارت زا همانند گاز، شوفاژ و آب گرمکن قرار ندهید.


برای جریان یافتن مطلوب هوا، لوله های پشت یخچال خویش را دستکم سالی دوبار گردگیری فرمائید.


از قرار دادن غذاهای داغ در یخچال فریزر پرهیز کنید.


روی غذاها را با درب یا این که حافظ های منحصر بپوشانید، چراکه بخار متصاعد از آنها به ساخت برفک بیشتر باعث گردیده که برای آب کردن آنها بایستی انرژی متعددی استفاده شود.


از مصرف پارچه و ورق های نایلونی بر روی طبقات فریزر و نیز چسباندن ظروف به یکدیگر که بازدارنده جریان مطلوب هوا می‌شوند پرهیز فرمایید.


آغاز به فعالیت دستگاه: برای شروع فعالیت دستگاه، بعداز اتصال به برق بگذارید فریزر دستکم 3 ساعت به طور خالی فعالیت کرده تا برودت آن به مقدار مناسب رسد. 


پاک کردن سردخانه: فراموش نکنید که یک کدام از مهم‌ترین دست اندرکاران تأثیرگذار در فساد وسایل برقی منجمله سردخانه، خاک تصاحب کردن آنان، قرار دریافت کردن در جای های خاک گرفته و نیز آلوده و کثیف شدن آن هاست. براین اساس به طبعٌ هرچندوقت یکبار یخچال فریزر خویش را به جلو کشیده و پایین آن را پاک کنید. همینطور بدنه بیرونی و فضای داخلی فریزر را نیز میتوانید با محلول آب و جوش شیرین شستشو دهید. برای خودداری از هدر رفتن انرژی و نیز در امان ماندن از خطر برق گرفتگی بهتر میباشد فرصت نظافت کردن باطن فریزر آن را از برق بکشید.


به کار گیری از ترانس جهت اتصال دستگاه به برق: پژوهش ها صورت گرفته روی اثاثیه برقی و دستگاه های الکترونیکی نشانه میدهد که ضعف و نوسانات برق شهر (حتی نوساناتی که برای ما محسوس وجود ندارد)  یکی‌از مهم‌ترین دست اندرکاران اساسی فساد و از فعالیت افتادگی این دستگاه ها میباشد.  براین اساس برای تهیه و تنظیم و در اختیار گرفتن این نوسانات و ارتفاع قدمت بیشتر دستگاه سردخانه خویش، قطعاٌ از ترانس استعمال نمایید.


بعداز نصب دستگاه فریزر حدود 20 قالب یخ اولیه و 7 لیوان آب نخستین را بدور بریزید. یخها و آبهای اولیه ممکن میباشد حاوی ذرات درون لوله شلنگ آب و یا منبع تغذیه آب بوده و یا بوی آن‌ها را بدهد. این فعالیت در شکل عدم به کارگیری طولانی بازه زمانی از دستگاه مورد نیاز الاجرا می‌باشد.


کودکان را از نصیب خروجی یخ و آب به دور نگهدارید. احتمال فشار نادرست دکمه‌ها و آسیب رسانیدن به لامپها بوسیله کودکان وجود داراست.


هیچ گاه قوطی نوشابه یا کنسرو را جهت سریع خنک شدن در محیط نگهداری یخ قرار ندهید. این کار سبب خرابی یخساز خودکار می‌شود.


هیچ وقت از ظروف کریستال نازک و یا ظروف سفال جهت دریافت یخ به کارگیری نفرمایید. این ظروف احتمال شکستن دارا‌هستند.


در آغاز یخ را در لیوان ریخته و آنگاه آن را با آب یا نوشابه ‌های دیگر لبریز نمایید. زیرا افتادن یخ در آب سبب ساز ایجاد ترشحات در نزدیکی لیوان می‌شود.


هیچ گاه دست یا اشیای دیگر را درون خروجی یخ قرار ندهید. این تماس امکان شکستگی قطعات مربوط و وارد وارد شدن زخم به دست را تشدید می‌کند.


هر از چندگاهی کاسه یخ را تکان داده تا سطح یخ پایین برود و یخ بیشتری در آن جا گیرد.


به صورت طبیعی یخها روی هم قرار گرفته و سطح آن بالا می‌آید. این دستور سبب ساز می‌شود تا یخساز به صورت خودکار تشخیص ‌دهد که پیاله یخ لبریز گردیده و تولید یخ را انقطاع کند.


در شکل تولید یخ رنگ دار، استعمال را جدا و سریعا با مرکز سرویس تماس نتایج فرمایید.


امکان انسداد یخ در مسیر عبوری وجود دارااست که این خویش سبب ساز از کار افتادن یخچال می‌شود.


لیوان را در مسافت مطلوب از خروجی یخ نگهدارید.


در شکل نگهداشتن لیوان خیلی نزدیک به محل تولید یخ احتمال بیرون نشدن یخ وجود دارااست.


هیچ گاه از درب محیط غذاهای حاضری یخچال فریزر بعنوان یک زیردستی استعمال نفرموده و آن را با اشیاء تیز زخمی نکنید. هیچ گاه دست خویش را روی آن نگذاشته و فشار ندهید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد