مرجع تخصصی مقالات آشنایی با لوازم خانگی و یخچال

استفاده درست از لوازم خانگی به خصوص یخچال دارای اهمیت خاصی است که باید به آن توجه ویژه کرد

مرجع تخصصی مقالات آشنایی با لوازم خانگی و یخچال

استفاده درست از لوازم خانگی به خصوص یخچال دارای اهمیت خاصی است که باید به آن توجه ویژه کرد

علتهای خنک نشدن یخچال و روش‌های برطرف کردن این مشکل


فریزر هم مانند هر وسیله‌ی دیگری ممکن میباشد در گیر مشکلاتی خواهد شد.  نمایندگی یخچال پارس در مشهد یک کدام از رایجترین این ایرادات، خنک نشدن آن میباشد. فرض فرمائید در یک عصر گرم فصل تابستان، به آرزو لذت بردن از یک استکان آب سرد، یخچال فریزر خویش را گشوده میکنید ولی متوجه می شوید که یخچال فریزر شما خنک وجود ندارد. لحظه‌ی دردناکی میباشد! گهگاه شما می توانید خودتان این خلل را در منزل و صرفا با نظارت برخی از بخش‌ها حل فرمائید و گهگاه به یک تعمیرکار نیاز دارید. درین نوشته‌ی علمی می خواهیم در زمینه‌ی علتهای خنک نشدن سردخانه و طریق‌های حل این نقص‌ بیشتر توضیح دهیم.

عارضه ها نخستین‌ی سرد نشدن سردخانه
پیش از این که سراغ محاسبه بخش‌های متعدد فریزر بروید نخست با قسمت‌های بی آلایش‌خیس استارت فرمائید. با این فعالیت خیر فقط در وقت خویش صرفه‌جویی میکنید، بلکه نیازی به پرداخت هزینه‌ی تعمیرکار هم نخواهید داشت. پیرو به توضیح برخی از معمولی‌ترین علتهای خنک نشدن یخچال فریزر می پردازیم تا پیش از استارتِ روند دورازشوخی‌خیس و تخصصی‌خیس، نخست از آنان مطمئن گردید:

شاید برق به دستگاه نمی رسد: ممکن میباشد خنده‌دار به حیث رسد ولی گه گاه همین مورد بی آلایش انگیزه خنک نبودن سردخانه شما میباشد. سیم برق را آنالیز کرده و از متصل بودن آن به پریز مطمئن گردید.
شاید تهیه و تنظیم دستی ترموستات به هم خورده باشد: ترموستات فریزر را پیدا کرده و محاسبه نمایید که روی دمای مطلوب تهیه گردیده باشد. ترموستات در سردخانه و سردخانه ساید بای ساید معمولاً در نصیب پشتی قراردارد، در حالی که در برخی از فریزر‌ها تحت دستگاه جای‌دارد. در برخی دیگر، کاغذ‌ی در اختیار گرفتن دما روی درب یا این که درون سردخانه درنظرگرفته شده میباشد. ممکن میباشد تصادفاً دستتان به آن خورده باشد و دمای سردخانه تغییر‌و تحول پیدا نموده باشد. بدین ترتیب آن را هم نظارت نمائید. این زمینه یکی رایجترین علتهای خنک نشدن سردخانه میباشد که به آسانی رفع می گردد.
شاید درب فریزر به صحت بسته نمیشود: درها و واشرها را ارزیابی نمائید. فارغ از واشرها و نوار الاستیک انعطاف‌پذیر دور و اطراف حاشیه‌ی درب‌ها که برای کیپ شدن درها در لحاظ گرفته گردیده‌اند، هوای گرم یا این که مرطوب میتواند به فریزر شما نشت نماید. در صورتیکه واشر پاره گردیده است، بایستی آن را ردوبدل نمائید.
شاید گردش هوای سرد باطن یخچال فریزر در گیر مشکل گردیده باشد: در حالتی که بسته‌‌های خوراک جلوی روزنه‌ها را بگیرند، قادر است بازدارنده از گردش هوای سرد گردیده و همین مسئله می تواند یک کدام از علتهای خنک نشدن یخچال فریزر باشد. فریزر خویش را سازماندهی نمایید و برخی از مواد غذایی که میتوانند بازدارنده جریان هوا شوند را بیرون نمائید.

علتهای خنک نشدن فریزر
در صورتیکه تحلیل لیست بالا را آنالیز کردید و دمای سردخانه هنوز در توا‌ن مطلوب نبود، ممکن میباشد علتهای خنک نشدن یخچال فریزر شما غامض‌خیس باشد. برخی از این عوارض در اثر به کار گیری‌ی غلط و بعضا دیگر در اثر اشتباهات خویش دستگاه به وجود می آیند. به دنبال میخواهیم به یک سری آیتم از این عارضه ها اشاره کنیم:

برفک زدن سیم پیچ نصیب اِواپراتور
در قسمتِ یخچالِ سردخانه، سیم پیچ اواپراتور و حرفهِ چرخان وجود داراست. یک کدام از علتهای خنک نشدن یخچال فریزر می تواند یخ زدگی بیشتراز حد در سیم پیچ‌های اواپراتور باشد. با سپری شد فرصت روی سیم پیچ و حرفه برفک توده می شود. برفک انباشته شده تحت عنوان عایق کار می‌نماید. به همین عامل رشتهِ در گردش نمی‌تواند هوا را روی سیم پیچ‌های برفک زده جریان دهد. این برفک بایستی با یخ زدایی دستی یا این که یخ زدایی خود کار (در یخچال فریزر‌های سوای برفک) از در بین برود تا یخچال فریزر بتواند مجدد به سعی کهن خویش بازگردد.درضمن در حالتی که فریزر شما یکسره فعالیت میکند می توانید انگیزه آن را در نوشته ی علمی ۱۰ انگیزه یکسره فعالیت کردن فریزر بخوانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد